Megkezdődött a szemléletváltás

2016-ban nagy változások elé néz a képzési piac. Befolyásolja az új felnőttképzési törvény, a várva várt uniós pályázati források kiírása, valamint a cégek szemléletváltása. Piroska Tímea, az Antener Kft. ügyvezető igazgatója szerint ugyanis egyre többen költenek saját forrásból is a munkavállalóik nyelvi képzésére.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Piroska Tímea

Sok képzést kínáló intézmény az átmeneti rendelkezések miatt 2014-ben szerzett felnőttképzési engedélyt. Ezek a jogszabályi előírások alapján 2016-ban számíthatnak először helyszíni ellenőrzésre, valamint külső auditra.

– Mivel az új felnőttképzési törvény életbe lépése óta ilyen még nem volt, ez plusz terhet ró a képzőkre. Ha az ellenőrzésen a szakértők nem megfelelőséget tapasztalnak, akár komoly pénzbírságot is kiszabhatnak. Az eddiginél is jobban oda kell tehát figyelni az adminisztrációra. Emellett az intézmények életét 2016-ban leginkább az fogja befolyásolni, ha kiírják az európai uniós pályázatot, amely a lakosság nyelvi és informatikai kompetenciáinak növelését tűzte ki célul. Bízunk abban is, hogy lesznek olyan források is, amelyek lehetővé teszik, hogy a cégek képezzék a munkavállalóikat. A pályázati kiírások hiánya miatt jelenleg az egész felnőttoktatási piacot visszaesés jellemzi, mégis úgy látjuk, hogy elkezdődött egy szemléletváltás a vállalatok részéről. Míg az előző programozási időszakban jellemző volt, hogy a vállalati képzések nagy része külső forrásból valósult meg, a mostani ciklus elején azt tapasztaljuk, hogy bár még mindig vannak cégek, amelyek kivárnak, de a külpiacra lépők vagy külföldi tulajdonosi háttérrel rendelkezők a saját büdzséjükből különítenek el keretet az oktatásra.

Melyek a legnépszerűbb képzések idén?

– A cégek saját büdzséből általában különböző készségfejlesztő tréningeket vagy nyelvtanfolyamokat finanszíroznak. Utóbbi esetben népszerűek az üzletinyelv-tudás finomhangolására irányuló tanfolyamok vagy azok, amelyek egy-egy speciális helyzetre készítik fel a hallgatóságot akár idegen nyelven, például prezentációra, tárgyalásra, konfliktuskezelésre. Gyakori az is, hogy a vezetőség a beosztottak szakmai képzésébe, illetve a kreditpontos továbbképzésekbe invesztál.

Kinek ér többet az új tudás? Munkavállalónak vagy a munkáltatónak?

– Az, hogy a munkatársak gördülékenyen meg tudnak szólalni adott idegen nyelven, vagy az, hogy tisztában vannak a legújabb technológiákkal, mindkét fél számára előnyös befektetés. A vállalat folyamatosan motivált, képzett munkaerővel fog rendelkezni, a munkavállaló pedig tapasztalata és tudása révén egyre többet fog érni a munkaerőpiacon. Sőt, azt se felejtsük el, hogy mindennek a piacra is hatása van: a korábban megszerzett készségek vagy például a nyelvtudás folyamatos karbantartásával olyan munkavállalók képezhetőek, akik a piacot meghatározzák, alakítják: magasra teszik a lécet a munkaerőpiacra újonnan belépők számára.

2016: a személyre szabott tanfolyamok éve
Idén is folytatódik az az építkezési folyamat, amit az Antener elkezdett 2013-ban, amikor az új felnőttképzési törvény életbe lépett. – Szeretnénk kitűnni a piacon a valóban minőségi, az adott vállalatra és munkavállalóira szabott nyelvi képzésekkel, tréningekkel. Nagy hangsúlyt helyezünk idén a tanáraink, trénereink továbbképzésére is: az eddigi belső, illetve hazai tréningek mellett szeretnénk olyan egyedülálló, külföldi szakmai továbbképzést biztosítani számukra, ahol lehetőségük van arra, hogy elsajátítsák a legújabb oktatásmódszertani trendeket, amiből végső soron a megrendelő profitál – mutat rá Piroska Tímea. Az Antener dolgozik egy saját fejlesztésű, kifejezetten a felnőttképzők igényeire szabott CRM rendszeren is, amely várhatóan 2016 második negyedévére lesz kész, és bármely érdeklődő intézmény számára elérhető. Az innovatív szoftver használatával csökkennek az adminisztrációs terhek, és a folyamatok nagy része automatizálhatóvá válik. Mindez azt jelenti, hogy az oktatási intézménynél olyan kapacitások szabadulnak fel, amelyeket ügyfélszerzésre lehet fordítani. Még 2015-ben indult meg annak az online tananyagnak a fejlesztése, amely blended (kevert) képzést tesz lehetővé. Így az Antener ma már azok számára is kínál nyelvtanulási megoldást, akik hektikus beosztásuk mellett nem tudják a hagyományos, kötött időpontú órákat vállalni. – Célunk továbbra is az, hogy képzéseinkkel valódi, forintban is mérhető növekedést érjenek el a cégek, és sikeresen helyt tudjanak állni a külpiaci versenyben is – teszi hozzá a cégvezető.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo