Klímavédelem vagy kényelem - avagy autózni vagy nem autózni?

Egy évvel a koronavírus miatti első lezárások után tisztán látható, hogy megnőtt az autózás népszerűsége hazánkban is. Nem meglepő, hiszen a jelen helyzetben egyelőre ez tűnik a legbiztonságosabb utazási formának, az ingyenes parkolás bevezetésével pedig olcsó megoldást is kínál a közlekedésre. Joggal merül fel azonban a kérdés, hogy ha ennyi ember egyszerre áll át autózásra, annak milyen környezeti hatásai vannak, ezért egyre fontosabb a tudatos és kényelmes autóhasználat.

Globális szinten még mindig azzal tesszük a legjobbat, ha megpróbáljuk a lehető legtöbb ügyet és bevásárlást online intézni és ritkábban útra kelni, ha pedig kénytelenek vagyunk elmenni otthonról, inkább valamilyen környezetbarátabb utazási eszközt választunk, mint pl. a gyaloglás vagy a kerékpár. Egyéni szinten pedig pont a már említett ingyenes parkolás és a megnövekedett autózási kedv okozta hatalmas forgalom szól az ellen, hogy négy keréken induljunk útnak.

Azonban sokak számára a nagy távolságok vagy a speciális munkakörülmények miatt nem realisztikus elvárás, hogy ne üljenek napi szinten volán mögé (és ez a pandémia miatt méginkább érthető). Mellette szól, hogy így lehet a legkönnyebben elkerülni az idegenekkel történő személyes kontaktust, gyors és kényelmes, ráadásul egyértelműen a legjobb megoldás, ha cipekednünk is kell.

Azoknak, akik kénytelenek rendszeresen vezetni, nyilvánvalóan fontos szempont az autózás nyújtotta kényelem és biztonság is. Ha az autózás mellett tesszük le a voksunkat, számos lehetőség áll rendelkezésükre, melyek segítségével kényelmes és biztonságos lesz az utazás. Az olyan apró kiegészítők, mint az autós telefontartó vagy az fm transmitter csak a jéghegy csúcsa, nem is beszélve az olyan biztonsági berendezésekről, mint az egyre népszerűbb autós kamera, más néven dash cam használata.

Ha mérlegre tesszük a környezetkárosító hatásokat és a személyes biztonságot, még mindig az autózás tűnik jobb megoldásnak, ugyanis a személygépjármű forgalom károsanyag kibocsátása csupán töredékét teszi ki a világ teljes károsanyag kibocsátásának. Azt viszont nem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy világjárvány tombol, amit csak úgy fékezhetünk meg, ha mindannyian kivesszük a részünket a küzdelemből, amit a közlekedés tekintetében úgy tehetünk meg a leghatékonyabban, ha autóval járunk. Ennél tényleg csak az jobb, ha aki teheti, otthon marad és online intézi az ügyeit.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo