Klímavédelem vagy kényelem - avagy autózni vagy nem autózni?

Egy évvel a koronavírus miatti első lezárások után tisztán látható, hogy megnőtt az autózás népszerűsége hazánkban is. Nem meglepő, hiszen a jelen helyzetben egyelőre ez tűnik a legbiztonságosabb utazási formának, az ingyenes parkolás bevezetésével pedig olcsó megoldást is kínál a közlekedésre. Joggal merül fel azonban a kérdés, hogy ha ennyi ember egyszerre áll át autózásra, annak milyen környezeti hatásai vannak, ezért egyre fontosabb a tudatos és kényelmes autóhasználat.

Globális szinten még mindig azzal tesszük a legjobbat, ha megpróbáljuk a lehető legtöbb ügyet és bevásárlást online intézni és ritkábban útra kelni, ha pedig kénytelenek vagyunk elmenni otthonról, inkább valamilyen környezetbarátabb utazási eszközt választunk, mint pl. a gyaloglás vagy a kerékpár. Egyéni szinten pedig pont a már említett ingyenes parkolás és a megnövekedett autózási kedv okozta hatalmas forgalom szól az ellen, hogy négy keréken induljunk útnak.

Azonban sokak számára a nagy távolságok vagy a speciális munkakörülmények miatt nem realisztikus elvárás, hogy ne üljenek napi szinten volán mögé (és ez a pandémia miatt méginkább érthető). Mellette szól, hogy így lehet a legkönnyebben elkerülni az idegenekkel történő személyes kontaktust, gyors és kényelmes, ráadásul egyértelműen a legjobb megoldás, ha cipekednünk is kell.

Azoknak, akik kénytelenek rendszeresen vezetni, nyilvánvalóan fontos szempont az autózás nyújtotta kényelem és biztonság is. Ha az autózás mellett tesszük le a voksunkat, számos lehetőség áll rendelkezésükre, melyek segítségével kényelmes és biztonságos lesz az utazás. Az olyan apró kiegészítők, mint az autós telefontartó vagy az fm transmitter csak a jéghegy csúcsa, nem is beszélve az olyan biztonsági berendezésekről, mint az egyre népszerűbb autós kamera, más néven dash cam használata.

Ha mérlegre tesszük a környezetkárosító hatásokat és a személyes biztonságot, még mindig az autózás tűnik jobb megoldásnak, ugyanis a személygépjármű forgalom károsanyag kibocsátása csupán töredékét teszi ki a világ teljes károsanyag kibocsátásának. Azt viszont nem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy világjárvány tombol, amit csak úgy fékezhetünk meg, ha mindannyian kivesszük a részünket a küzdelemből, amit a közlekedés tekintetében úgy tehetünk meg a leghatékonyabban, ha autóval járunk. Ennél tényleg csak az jobb, ha aki teheti, otthon marad és online intézi az ügyeit.

Véleményvezér

Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.
Ötödik helyen a magyar eladósodás

Ötödik helyen a magyar eladósodás 

A lengyelek jobban sáfárkodtak a hiteleikkel.
A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország

A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország 

Mennyit kell dolgozni egy lakásért?
Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo