Klímavédelem vagy kényelem - avagy autózni vagy nem autózni?

Egy évvel a koronavírus miatti első lezárások után tisztán látható, hogy megnőtt az autózás népszerűsége hazánkban is. Nem meglepő, hiszen a jelen helyzetben egyelőre ez tűnik a legbiztonságosabb utazási formának, az ingyenes parkolás bevezetésével pedig olcsó megoldást is kínál a közlekedésre. Joggal merül fel azonban a kérdés, hogy ha ennyi ember egyszerre áll át autózásra, annak milyen környezeti hatásai vannak, ezért egyre fontosabb a tudatos és kényelmes autóhasználat.

Globális szinten még mindig azzal tesszük a legjobbat, ha megpróbáljuk a lehető legtöbb ügyet és bevásárlást online intézni és ritkábban útra kelni, ha pedig kénytelenek vagyunk elmenni otthonról, inkább valamilyen környezetbarátabb utazási eszközt választunk, mint pl. a gyaloglás vagy a kerékpár. Egyéni szinten pedig pont a már említett ingyenes parkolás és a megnövekedett autózási kedv okozta hatalmas forgalom szól az ellen, hogy négy keréken induljunk útnak.

Azonban sokak számára a nagy távolságok vagy a speciális munkakörülmények miatt nem realisztikus elvárás, hogy ne üljenek napi szinten volán mögé (és ez a pandémia miatt méginkább érthető). Mellette szól, hogy így lehet a legkönnyebben elkerülni az idegenekkel történő személyes kontaktust, gyors és kényelmes, ráadásul egyértelműen a legjobb megoldás, ha cipekednünk is kell.

Azoknak, akik kénytelenek rendszeresen vezetni, nyilvánvalóan fontos szempont az autózás nyújtotta kényelem és biztonság is. Ha az autózás mellett tesszük le a voksunkat, számos lehetőség áll rendelkezésükre, melyek segítségével kényelmes és biztonságos lesz az utazás. Az olyan apró kiegészítők, mint az autós telefontartó vagy az fm transmitter csak a jéghegy csúcsa, nem is beszélve az olyan biztonsági berendezésekről, mint az egyre népszerűbb autós kamera, más néven dash cam használata.

Ha mérlegre tesszük a környezetkárosító hatásokat és a személyes biztonságot, még mindig az autózás tűnik jobb megoldásnak, ugyanis a személygépjármű forgalom károsanyag kibocsátása csupán töredékét teszi ki a világ teljes károsanyag kibocsátásának. Azt viszont nem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy világjárvány tombol, amit csak úgy fékezhetünk meg, ha mindannyian kivesszük a részünket a küzdelemből, amit a közlekedés tekintetében úgy tehetünk meg a leghatékonyabban, ha autóval járunk. Ennél tényleg csak az jobb, ha aki teheti, otthon marad és online intézi az ügyeit.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo