Jelentős exportlehetőségek nyílnak a magyar cégek előtt Iránban

Jelentős, a gazdaság valamennyi szegmensére kiterjedő üzleti együttműködéseket alakíthatnak ki a magyar vállalkozások Iránban. A Magyar Nemzeti Kereskedőház 2017. február 7-én, Budapesten Magyar-Iráni Üzleti Fórumot szervezett, melyen a résztvevő hazai vállalkozások az iráni piac sajátosságait és konkrét üzleti, befektetési lehetőségeket ismerhettek meg.

A Magyarország és Irán közti kereskedelem stabil növekedést mutat. A kétoldalú külkereskedelmi volumen 2015-ben közel 30 millió eurót tett ki, amely az elmúlt hat év legmagasabb értéke. A jövőben a kétoldalú gazdasági kapcsolatok tovább dinamizálódhatnak, ezt célozza a Magyar Nemzeti Kereskedőház is, mely közel 60 magyar és iráni cég részvételével szervezett üzleti fórumot Budapesten.

Keresett a magyar szakértelem Iránban

Az iráni gazdaság jelentős fellendülés előtt áll, a Világbank 2017-re és 2018-ra mintegy 5%-os GDP növekedést prognosztizál a közel-keleti ország számára. Ezzel párhuzamosan Irán kiváló exportlehetőségeket jelent a magyar cégek számára, köszönhetően mintegy 80 millió fős felvevőpiacának, illetve annak, hogy a modernizáció során a gazdaság valamennyi szegmensében tudja hasznosítani a magyar technológiát és szakértelmet.

Magas szintű kapcsolat
Irán és Magyarország gazdasági és energetikai együttműködéséről, a két ország vállalatainak beruházásairól egyeztetett Orbán Viktor miniszterelnök Ali Tajebnia iráni gazdasági és pénzügyminiszterrel 2017. február 7-én. A tárgyaláson - amelyen részt vett Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter is - megerősítették a magyar-iráni gazdasági vegyes bizottság keddi budapesti ülésen született döntéseket. Így nagy hangsúlyt kapott a magyar-iráni gazdasági programok finanszírozási oldala, vagyis a bankközi hitelezési együttműködés fejlesztése, és az importengedélyezések rugalmasabbá tétele is - közölte az MTI.
„A nemzetközi kereskedelmi korlátozások enyhítésével Irán a következő években ismét bekapcsolódik a nemzetközi gazdasági vérkeringésbe, mely lehetőséget teremt a magyar cégeknek is a piacra lépésre. Ráadásul kétoldalú kereskedelmi kapcsolatainkat tekintve a gazdaság valamennyi szegmensében kialakíthatók üzleti együttműködések, legyen szó mezőgazdaságról, gyógyszer-, jármű-, építő-, és élelmiszeriparról, a megújuló energiák területéről, vízgazdálkodásról, infokommunikációról vagy épp az oktatás területéről.” – fogalmazott Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.

Az üzleti fórumon a magyar vállalkozások szakmai előadások keretében hasznos információkat sajátíthattak el az iráni piac sajátosságairól, valamint konkrét befektetési lehetőségeket is megismerhettek.

A Magyar Nemzeti Kereskedőház 2017 elején nyitotta meg irodáját az iráni fővárosban, Teheránban, amely a piaci igények felmérése és a helyi üzleti lehetőségek feltérképezése mellett kaput nyithat a magyar cégek számára a közel-keleti, közép-ázsiai piacok elérésére is.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo