Többek között a hatékony információátadás és közvetítés is a megoldandó feladatok között volt a Gamerland Group Hungary Kft. számára, amikor elhatározták, hogy megnyitják az ország első „modernkori játéktermét”, a Gamerlandet, amely nívós gamer rendezvényeknek és e-sport versenyeknek adhat otthont, ezzel pedig a magyar e-sport is nemzetközi szintre emelkedhet. Közép-Kelet-Európa legnagyobb gamer komplexuma a nyitás után több mint ezer négyzetméteren várja a látogatókat, akik a Gamerlandbe érkezve a kilencvenes és a kétezres évek retró konzoljátékai mellett a legmodernebb, virtuális valósággal működő játékokat is kipróbálhatják majd. A szórakoztatóközpont emellett alkalmas céges rendezvények, csapatépítők, termékbemutatók, és tréningek lebonyolítására is.
Az e-sport új otthona
A Gamerland szívében rejtőzik az „Aréna”, amely összesen 10 darab (2x5), a döntő mérkőzések lejátszásához használható kiemelt kategóriás számítógépnek ad otthont. A lelátón helyet foglaló közönség a legfontosabb információkat és történeseket a központi színpad fő vizuális elemeként megjelenő The Wall óriásfalon kiemelve követheti. A Samsung hatalmas méretű kijelzője jelenti a kapcsolatot a nézők és a versenyzők között.
„Mivel fő profilunk az e-sport és gaming területen történő rendezvény- és versenyszervezés, nagy hangsúlyt fektettünk az „Aréna” néven futó közösségi térre - fogalmaz Morvai Balázs, társalapító és ügyvezető igazgató, akinek életét gyermekkorától kezdve végigkísérték a videójátékok. Az ügyvezető közel tíz éven át keresett egy szívéhez közel álló projektet, mire megtalálta a Gamerlandet, most pedig minden erejével azon dolgozik, hogy sikerre vigye a komplexumot.
A központi kijelzőhöz hasonló Samsung Digital Signage megoldások azonban nemcsak itt, hanem a Gamerland teljes területén megtalálhatók lesznek. Mivel a szórakoztatóközpont teljes területe több mint 1000 négyzetméter (amelyet a későbbiekben akár 4000 négyzetméterre is bővítenének), ezért a cég számára kiemelten fontos volt, hogy az azonnali információközlés, tájékoztatás központilag, távolról is menedzselhető legyen – erre jó megoldást jelent a Digital Signage technológia. A rendszer beépítésénél fontos szerepet kapott az is, hogy a Gamerland a tervek szerint akár napi 14-16 órát nyitva tart majd (de egyes 24 órás rendezvények esetében akár az egésznapos nyitvatartás is elképzelhető), így a legalább 16 órás üzemidő is kulcskérdés volt.
Az „Aréna” éke – a Samsung The Wall
A The Wall képes arra, hogy akár 583 colos méretben, lélegzetelállító 8K-s képminőségben nyújtson vizuális élményeket, de azok számára, akik valami igazán hatalmasra vágynak, a kijelző akár tovább is növelhető. Ez azonban nem minden, modulokból összeálló formájának köszönhetően a The Wall szabadon formálható és változtatható azért, hogy tökéletesen illeszkedjen a cégek által megálmodott térbe.
Tervezésekor emellett kulcsszerepet kapott az, hogy a rendszer minden körülmények közt képes legyen a lehető legjobb minőséget biztosítani – a könnyen kezelhető Digital Signage technológia olyan megoldásokat kínál számos iparág számára, amelyeknek köszönhetően a kommunikáció a célközönséggel sokkal dinamikusabbá, esztétikusabbá, egyedibbé, és interaktívabbá válhat. Egy olyan helyszínen, mint a Gamerland gaming Arénája, az azonnali visszajelzés és a versenyzők statisztikáinak szemléletes megjelenítése kiemelten fontos, ezért is lehetett ideális megoldás a The Wall, amellyel mindez egy központi vezérlőből megoldható. A Samsung Digital Signage termékei olyan felhasználóbarát megoldásokat is kínálnak, amelyek segítségével nemcsak a helyszínről, hanem bárhonnan és bármikor ütemezhetőek a megjeleníteni kívánt tartalmak.
A technológiának köszönhetően a tartalom bármikor, bárhonnan könnyedén változtatható, így nem kell nyomtatással, szállítással bajlódni. A tartalmak megjelenése akár ütemezhető is, így egy-egy nagyobb rendezvényre vagy versenyre előre is felkészülhet a promóciós képekkel, videókkal a Gamerland csapata, amellyel rengeteg időt takaríthatnak meg.
A könnyedén és gyorsan frissíthető tartalomnak köszönhetően mindig friss információ helyezhető el a felületeken, legyen szó a legutóbbi meccs eredményéről, a napi programról vagy az éppen aktuális büfékínálatról – ez pedig, ahogy azt a Gamerland példája is bizonyítja, komoly előnyt jelenthet a cégek számára.