Az olasz munkaügyi miniszter a tárgyalásoktól derűlátóan nyilatkozott vasárnap napközben. Ugyanígy a szakszervezeti vezetők is óvatos optimizmussal jelezték, hogy bár továbbra is sok az akadály, az a tény, hogy a megállapodásnak nincs alternatívája, mindenkit fokozottan a kompromisszumkeresésre késztet.
Az olasz Alitalia légitársaság gépei vasárnap még közlekednek, de hétfőtől üzemanyag hiányában már nincs garancia azok elindulására - a légitársaság szakszervezetei szerint ezt közölte Augusto Fantozzi, a kormány által kinevezett csődbiztos. A kassza kiürült, és a hitelezők nem fognak több üzemanyagot szállítani - idézték Fantozzit. A légitársaság az utóbbi időben már napi mintegy 2 millió eurós veszteséget termelt, adóssága július végén 1,2 milliárd euró volt.
Fantozzi szombat délutánra Rómába összehívta az olasz légitársaság kilenc szakszervezetének képviselőit, hogy egy utolsó kísérletet tegyenek a cég sorsáról folyó tárgyalások kimozdítására a holtpontról, s ezzel elkerüljék az Alitalia teljes csődjét.
Az Alitalia megmentésére kidolgozott szanálási terv értelmében a cég egyes egységeit, amelyek mintegy 400 millió euró értékűek, értékesítenék. Olasz befektetői csoport venné át a megmaradó Alitalia-részeket és működtetné az "új Alitalia" 153 repülőgépből álló flottáját. A szakszervezetek viszont elutasítják a tervvel együtt járó bér- és szabadságcsökkentést, valamint az olasz befektetői kör által ajánlott új munkaszerződéseket. Erre reagálva a befektetők pénteken közölték: nem folytatják tovább a tárgyalásokat. Ugyanakkor javaslatukat egyelőre nem vonták véglegesen vissza, ami elvileg még lehetőséget adott a további egyezkedésre.
Silvio Berlusconi olasz miniszterelnök szombaton Bari városából visszasietett Rómába, hogy a kormány kulcsminisztereivel tárgyaljon az Alitalia ügyéről. Berlusconi azt közölte, mindent megtesz majd, hogy megmentse a légitársaságot az összeomlástól. Maurizio Sacconi munkaügyi miniszter 50 százalékos esélyt adott a cég túlélésére.
Az olasz konjunktúra egyik háború utáni szimbólumát 1947-ben alapították, és augusztus 29-én helyezték csődvédelem alá. Az Alitalia 49,9 százaléka az olasz államé, részvényei tőzsdei kereskedését júniusban felfüggesztették. Tavasszal - elsősorban a szakszervezeti ellenállás miatt - kudarcba fulladtak a tárgyalások a légitársaság felvásárlásáról az Air France-KLM-mel. Azóta az olasz kormány stratégiai befektetőt keresett a légitársaság megmentésére és egy 300 millió eurós áthidaló hitelben is részesítette az Alitaliát - ennek törvényességét az EU jelenleg is vizsgálja - hogy a reménybeli befektető megtalálásáig elodázzák a csődöt. Most utolsó szalmaszálként egy olasz üzletemberekből álló befektetői csoport jelentkezett megmentőként, de a feltételek ezúttal is túl kemények az Alitalia dolgozói érdekképviseletei számára.