Talán még menthető az olasz légitársaság

Vasárnap is gőzerővel folytak az olasz Alitalia légitársaság megmentésére indult hétvégi tárgyalások: a CAI befektetői csoport korábban már kijelentette, hogy több engedményre nem hajlandó, de a La Repubblica értesülései szerint a időközben kissé javítottak a bérajánlaton.

A legforróbb, legaktuálisabb téma az üzleti életben!
Fenntarthatóság 2024 – ESG: a szabályozási kihívástól az üzleti lehetőségig

Jöjjön el és hallgassa meg a legjobb szakértőket,
ismerje meg a vállalatok és a pénzügyi szektor legjobb gyakorlatait!

2024. október 1. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az olasz munkaügyi miniszter a tárgyalásoktól derűlátóan nyilatkozott vasárnap napközben. Ugyanígy a szakszervezeti vezetők is óvatos optimizmussal jelezték, hogy bár továbbra is sok az akadály, az a tény, hogy a megállapodásnak nincs alternatívája, mindenkit fokozottan a kompromisszumkeresésre késztet.

Az olasz Alitalia légitársaság gépei vasárnap még közlekednek, de hétfőtől üzemanyag hiányában már nincs garancia azok elindulására - a légitársaság szakszervezetei szerint ezt közölte Augusto Fantozzi, a kormány által kinevezett csődbiztos. A kassza kiürült, és a hitelezők nem fognak több üzemanyagot szállítani - idézték Fantozzit. A légitársaság az utóbbi időben már napi mintegy 2 millió eurós veszteséget termelt, adóssága július végén 1,2 milliárd euró volt.

Fantozzi szombat délutánra Rómába összehívta az olasz légitársaság kilenc szakszervezetének képviselőit, hogy egy utolsó kísérletet tegyenek a cég sorsáról folyó tárgyalások kimozdítására a holtpontról, s ezzel elkerüljék az Alitalia teljes csődjét.

Az Alitalia megmentésére kidolgozott szanálási terv értelmében a cég egyes egységeit, amelyek mintegy 400 millió euró értékűek, értékesítenék. Olasz befektetői csoport venné át a megmaradó Alitalia-részeket és működtetné az "új Alitalia" 153 repülőgépből álló flottáját. A szakszervezetek viszont elutasítják a tervvel együtt járó bér- és szabadságcsökkentést, valamint az olasz befektetői kör által ajánlott új munkaszerződéseket. Erre reagálva a befektetők pénteken közölték: nem folytatják tovább a tárgyalásokat. Ugyanakkor javaslatukat egyelőre nem vonták véglegesen vissza, ami elvileg még lehetőséget adott a további egyezkedésre.

Silvio Berlusconi olasz miniszterelnök szombaton Bari városából visszasietett Rómába, hogy a kormány kulcsminisztereivel tárgyaljon az Alitalia ügyéről. Berlusconi azt közölte, mindent megtesz majd, hogy megmentse a légitársaságot az összeomlástól. Maurizio Sacconi munkaügyi miniszter 50 százalékos esélyt adott a cég túlélésére.

Az olasz konjunktúra egyik háború utáni szimbólumát 1947-ben alapították, és augusztus 29-én helyezték csődvédelem alá. Az Alitalia 49,9 százaléka az olasz államé, részvényei tőzsdei kereskedését júniusban felfüggesztették. Tavasszal - elsősorban a szakszervezeti ellenállás miatt - kudarcba fulladtak a tárgyalások a légitársaság felvásárlásáról az Air France-KLM-mel. Azóta az olasz kormány stratégiai befektetőt keresett a légitársaság megmentésére és egy 300 millió eurós áthidaló hitelben is részesítette az Alitaliát - ennek törvényességét az EU jelenleg is vizsgálja - hogy a reménybeli befektető megtalálásáig elodázzák a csődöt. Most utolsó szalmaszálként egy olasz üzletemberekből álló befektetői csoport jelentkezett megmentőként, de a feltételek ezúttal is túl kemények az Alitalia dolgozói érdekképviseletei számára.

Véleményvezér

Orbán Viktor szerint Orbán Balázs hibázott

Orbán Viktor szerint Orbán Balázs hibázott 

Orbán Balázs méretes ostobaságot mondott, de nem csak egyet.
1660 forint/gombóc fagylaltáron dorbézoltak közpénzből egészségügyi dolgozók

1660 forint/gombóc fagylaltáron dorbézoltak közpénzből egészségügyi dolgozók 

Nincs jobb egy finom fagyinál horroráron közpénzből.
Magyar Péter lopással vádolja az Orbán-klánt

Magyar Péter lopással vádolja az Orbán-klánt 

A lopás mértéke akkora, hogy abból számos közszolgáltatást rendbe lehetne hozni.
Egy nagyváros, ahol új szabályokkal egyszerre csökkentették az albérletek árait és a hajléktalanok számát

Egy nagyváros, ahol új szabályokkal egyszerre csökkentették az albérletek árait és a hajléktalanok számát 

A nagyvárosok túlszabályozottsága gátolja a fejlődést.
Közeleg a megújuló ingyenáram korszaka

Közeleg a megújuló ingyenáram korszaka 

Az atomlobbi nem örül a lehetőségnek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo