"Súlyosabb csapás, mint a 2001. szeptember 11."

A The Sun - a legnagyobb brit bulvárlap - szerdán egy belső leiratból idézett, amely szerint a délelőtt 10 óra után felszálló, két és fél óránál rövidebb repülési idejű járatokon az utasok a jövő héttől nem kapnak ingyenes ételt, sőt, még rágcsálnivalót sem.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A cég olyan "fapados" versenytársak gyakorlatát veszi át ezzel, mint a Ryanair vagy az easyJet, írta a brit lap. A The Sun értesülése szerint a BA - a legnagyobb brit légitársaság - évente 22 millió font megtakarítást remél az intézkedéstől. A British Airways a hosszú távú járatokon továbbra is teljes körű szolgáltatást kínál.

A The Sun beszámolója szerint a brit légi utaskísérők szövetsége a tagok körében terjesztett feljegyzésében "belső szabotázzsal" vádolja Willie Walsh vezérigazgatót és a szolgáltatások kurtítását kezdeményező Mark Hassell utaskapcsolati igazgatót. Walsh azonban nemrég kijelentette egy állománygyűlésen, hogy a British Airways a jelenlegi, rendkívül rossz üzleti környezetben "a túlélésért küzd", jóllehet iparági elemzők később ezt túlzásnak nevezték.

A BA mindazonáltal valóban rekordveszteséget jelentett márciussal zárult pénzügyi évéről: a cég az egy évvel korábbi, 712 millió font adózott eredmény után tavaly 375 millió font veszteséget termelt adó után. Ez a legrosszabb eredmény a vállalat 1987-es privatizációja óta. A British Airways elsősorban a prémiumosztályok forgalmának drasztikus visszaesését szenvedi meg. Egyik fő bevételi forrása ugyanis a bőség éveiben a londoni City bankárainak utaztatása volt, akik első osztályon vagy üzleti osztályon repültek, főleg a transzatlanti járatokon. A súlyos pénzügyi válság és a tömeges citybeli elbocsátások nyomán azonban ez az utascsoport szinte eltűnt. A BA nemrégiben terveket jelentett be arra, hogy több hosszú távú járatán csökkenti az első osztályú helyek számát.

Rosszabb, mint 9/11

Willie Walsh vezérigazgató - jelképes gesztusként - közölte, hogy júliusban ingyen dolgozik, és erre ösztönözte az alkalmazottakat is. Az ötlet azonban nem talált lelkes fogadtatásra: a szakszervezetek hangsúlyozták, hogy Walsh évente több mint 700 ezer font jövedelmet visz haza, vagyis megengedhet magának egy hónapnyi ingyenmunkát, az utaskísérők és a kiszolgáló személyzet tagjai viszont nem. Walsh néhány hete, külföldi tudósítóknak tartott londoni háttértájékoztatóján azt mondta: a polgári repülést sújtó jelenlegi válság sokszorta mélyebb annál, amelyet az ágazat a 2001. szeptember 11-ei amerikai terrortámadás után átélt.

Az MTI kérdésére, hogy a 2001-es, vagy a jelenlegi válságot tartja-e nagyobbnak, Walsh kijelentette: a mostani "bármely mércével mérve tízszer, hússzor, harmincszor súlyosabb", mint az amerikai merényletsorozat utáni volt.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo