Olcsóbban adnák a Zalai Baromfifeldolgozót

Mintegy 600 millió forint vételárért ismét meghirdetik a pacsai Zalai Baromfifeldolgozót, mert az első körben, 720 millió forint értékben nyilvánosan meghirdetett felhívásra egyetlen pályázat sem érkezett.

Egyedül nem áll meg a lábán a pacsai üzem – Kép: Pixabay

A Cégközlönyben megjelent hirdetésre a határidő elteltével mindössze egyetlen bérbevételi szándékot jeleztek, de a második körben, a becsértéken – 600 millió forintért – meghirdetett üzemre vélhetően nagyobb lesz az érdeklődés. A felszámoló célja a baromfifeldolgozó értékesítése, de ha a második körben sem sikerül eladni az üzemet, a csődtörvény értelmében a jelzálogjogosultnak fel kell ajánlani az elővételi vásárlási jogot. „A felszámoló csak abban az esetben csökkentheti tovább a vételárat, ha a hitelező a meghirdetett áron nem kívánja érvényesíteni a vételi jogát” – mondta Somogyi Ferenc, a felszámoló TM-Line Zrt. vezérigazgatója. „Az új tulajdonos tehermentesen vehetné át az üzemet, az újraindításhoz lehetősége lenne minden támogatást igénybe venni” – hangsúlyozta a vezérigazgató.

Az első körben meghirdetett felhívásban 22 ezer 550 négyzetméteres ingatlanon 4800 négyzetméter alapterületű baromfivágó és -feldolgozó üzemet kínáltak eladásra. Az üzem vágókapacitása évi 800 ezer pulyka és 3,5 millió brojlercsirke feldolgozását teszi lehetővé. A tulajdoni lapon álló bejegyzés szerint a hitelező bank az ingatlanon mintegy 2,5 milliárd forint jelzálogra jogosult.

A Zalai Baromfifeldolgozó Kft. felszámolását május 30-án rendelte el jogerősen a bíróság, az eljárás lebonyolításával a TM-Line Zrt.-t bízták meg. A Zalai Baromfifeldolgozó Kft. által 1,5 milliárd forintos beruházással megvalósított, a térség legnagyobb foglalkoztatójának számító pacsai üzem indulásakor 397 millió forint telephely-fejlesztési, valamint 224 millió forint foglalkoztatási támogatást nyert állami és európai uniós forrásból. Másfél éves története során volt olyan időszak, amikor 173 dolgozót foglalkoztatott a társaság.

A korszerű gépekkel felszerelt csarnokban magasabb árfekvésű, jó minőségű termékeket gyártottak, azonban az üzem önállóan nem volt képes piacot kiépíteni és versenyképes maradni, mivel hasonló feldolgozókból túlkínálat van a térségben. (A magyar élelmiszeripar amúgy is komoly válságban van.)

A felszámoló korábbi közlése szerint az vezetett a cég csődjéhez, hogy önálló üzemként kellett megszerveznie a marketinget, a szállítást, és fedezni a piacra jutás költségeit. A pacsai üzemben megtermelt viszonylag kis mennyiséggel azonban ezt nem tudták gazdaságosan megoldani, egy nagyobb feldolgozó részeként viszont jól működhet az üzem.

Áfacsökkentés nélkül nem lesz magyar húsipar
Nehéz idők járnak a magyar húsiparra: sorozatban kerülnek nehéz helyzetbe a jó nevű magyar élelmiszer-ipari vállalkozások. Gondok vannak a Gallicoop háza táján, felszámolás alá került a Kapuvári Hús, finanszírozási nehézségekkel küzd a Gyulai Húskombinát. Ágazati szereplők szerint az élelmiszerekre kirótt magas áfa csökkentésével megoldhatók lennének a szegmens problémái, ám erre – legalábbis a belátható időben – nem lesz pénz a magyar költségvetésben.

Véleményvezér

Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről

Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről 

Németország bekeményíthet Putyinnal szemben.
Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt

Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt 

Volna mit tanulnunk a lengyelektől.
Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója

Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója 

Egy szomorú pillanata a magyar gazdaságtörténelemnek.
Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire

Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire 

A magyarok több mint háromnegyede nem bízik az egészségügyben.
Dupla annyi különadót fizetett a Lidl az államnak, mint amennyi nyeresége lett

Dupla annyi különadót fizetett a Lidl az államnak, mint amennyi nyeresége lett 

Mohó volt az állam, ami elég gyakori probléma manapság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo