A nyomdász, a kereskedő és a lemezmegmunkáló

A kihívásokkal teli gazdasági környezetben is van lehetőség olyan fejlesztésekre, beruházásokra, amellyel a vállalkozások újabb piacokat szerezhetnek és növelhetik jövedelmezőségüket. Az ilyen, más vállalkozások számára is példaértékű gyakorlatokat kereste és ismerte el a Budapest Bank a 2012-ben meghirdetett Partner-díjjal. A díjakat március 8-án vehette át a közönségszavazással kiválasztott három vállalkozás.

A vállalkozások többsége az elmúlt években visszafogta beruházásait, sok esetben még az amortizálódott eszközöket sem pótolta, amely hosszútávon visszaesést okoz a termelésben és hátrányt eredményez a versenyben. A cégek kisebb része más utat, az „előre menekülést” választotta: fejlesztések révén új piacokat, új vevőket igyekeztek meghódítani.  A Budapest Bank a Partner-díj pályázatával - amelyet negyedik éve hirdet meg, minden évben más témában - most ezeket a cégeket kereste, és velük együtt azokat az ötleteket, amelyek az elmúlt két évben hozzájárultak a vállalkozások növekedéséhez, hatékonyabb működéséhez.

Nyitottság, kreativitás
„Örömmel tapasztaltuk, hogy sok ügyfelünket nem rettentette el a recesszió a beruházásoktól, hanem kreatívvá, nyitottabbá tette őket az új lehetőségek kiaknázása iránt. Jó példákat mutattak arra, hogy egy jókor és jól alkalmazott beruházással hosszútávon jelentős haszonra, versenyelőnyre tehetnek szert. Ezekben a döntésekben mi is partnerek voltunk, tanácsainkkal segítettük őket, és biztosítottuk a kellő finanszírozási hátteret” – mondta Tóth Viktor, a Budapest Bank vállalti üzletágának vezetője.
Innováció, hatékonyságjavítás, árcsökkentés

A beérkezett pályázatokban a legtöbb vállalkozás az új, innovatív - sok esetben környezetkímélő – technológia, berendezés beszerzését emelte ki, amely hatékonyságnövelést, árcsökkentést eredményezett.  Kevesebben pályáztak új, sajátfejlesztésű termékek, eljárások bevezetésével, de akadt köztük néhány olyan fejlesztés, amely az európai piacon egyedülálló. A pályázók által megvalósított beruházások, fejlesztések közel fele valamilyen - többségben vissza nem térítendő - támogatás révén valósult meg. Többen említették még a szervezetfejlesztést (pl. teljesítményértékelő és motivációs rendszer bevezetését, vezetői workshopokat és tréningeket), illetve az erőteljes marketingkampányokat,  amelyekben az utóbbi években előtérbe került az online eszközök, azon belül is a közösségi média alkalmazása.

Tóth Viktor, a Budapest Bank vállalati üzletágának vezetője, a Bíró Zoltán, a FERZOL Kft. igazgatója és Nagy-György Katalin, a Budapest Bank dél-kelet magyarországi régiójának vezetője

A külső szakemberekből és a Budapest Bank vezetőiből álló zsűri választotta ki azt a hat pályázót, akik közül a pénzintézet honlapjára látogatók és az évvégi ügyféltalálkozók résztvevőinek szavazatai alapján került ki az első három helyezett.

Díjazottak

A március 8-i díjkiosztón a bronzérmet a nyomdaiparban tevékenykedő budapesti Prime Rate Kft. kapta, amely az elmúlt pár évben többek közt jelentős szervezetfejlesztést hajtott végre, átfogó kontrolling rendszert alakított ki, és új kereskedelmi lehetőségeket kutatott fel, amely nyomán elindította a lakossági ügyfeleket célzó, fotókönyveket és naptárakat gyártó „web to print” üzletágát.

A második helyezetést a kaposvári tetőfedőáru-kereskedelemmel foglalkozó Profi Tető Kft nyerte el. A cég tavaly vezette be – elsőként a magyar piacon - azt a robottechnológiás eljárást, amellyel a lakossági vevők részére gyárt ácsszerkezeteket. A technológia révén minden ácsipari feladat kivitelezhető és exkluzív igények is kielégíthetők. Emellett egy egyedülálló tetőbemutató mintaparkot is felépítettek.

A nyertes a tápiószőlősi FERZOL Lemezmegmunkáló Kft. lett. A cég a legmodernebb - a korábbiakhoz képest 240%-kal nagyobb teljesítményt nyújtó - lemezvágó berendezések beszerzése révén megduplázta kapacitását a gyártási területen.  Az alapanyag-felhasználás optimalizálásával pedig lecsökkenttette az egy darabra eső hulladékmennyiséget.

A nyertes cégek 3,2 és 1 millió forint banki szolgáltatás jóváírást kapnak.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo