A vállalkozások többsége az elmúlt években visszafogta beruházásait, sok esetben még az amortizálódott eszközöket sem pótolta, amely hosszútávon visszaesést okoz a termelésben és hátrányt eredményez a versenyben. A cégek kisebb része más utat, az „előre menekülést” választotta: fejlesztések révén új piacokat, új vevőket igyekeztek meghódítani. A Budapest Bank a Partner-díj pályázatával - amelyet negyedik éve hirdet meg, minden évben más témában - most ezeket a cégeket kereste, és velük együtt azokat az ötleteket, amelyek az elmúlt két évben hozzájárultak a vállalkozások növekedéséhez, hatékonyabb működéséhez.
A beérkezett pályázatokban a legtöbb vállalkozás az új, innovatív - sok esetben környezetkímélő – technológia, berendezés beszerzését emelte ki, amely hatékonyságnövelést, árcsökkentést eredményezett. Kevesebben pályáztak új, sajátfejlesztésű termékek, eljárások bevezetésével, de akadt köztük néhány olyan fejlesztés, amely az európai piacon egyedülálló. A pályázók által megvalósított beruházások, fejlesztések közel fele valamilyen - többségben vissza nem térítendő - támogatás révén valósult meg. Többen említették még a szervezetfejlesztést (pl. teljesítményértékelő és motivációs rendszer bevezetését, vezetői workshopokat és tréningeket), illetve az erőteljes marketingkampányokat, amelyekben az utóbbi években előtérbe került az online eszközök, azon belül is a közösségi média alkalmazása.
A külső szakemberekből és a Budapest Bank vezetőiből álló zsűri választotta ki azt a hat pályázót, akik közül a pénzintézet honlapjára látogatók és az évvégi ügyféltalálkozók résztvevőinek szavazatai alapján került ki az első három helyezett.
Díjazottak
A március 8-i díjkiosztón a bronzérmet a nyomdaiparban tevékenykedő budapesti Prime Rate Kft. kapta, amely az elmúlt pár évben többek közt jelentős szervezetfejlesztést hajtott végre, átfogó kontrolling rendszert alakított ki, és új kereskedelmi lehetőségeket kutatott fel, amely nyomán elindította a lakossági ügyfeleket célzó, fotókönyveket és naptárakat gyártó „web to print” üzletágát.
A második helyezetést a kaposvári tetőfedőáru-kereskedelemmel foglalkozó Profi Tető Kft nyerte el. A cég tavaly vezette be – elsőként a magyar piacon - azt a robottechnológiás eljárást, amellyel a lakossági vevők részére gyárt ácsszerkezeteket. A technológia révén minden ácsipari feladat kivitelezhető és exkluzív igények is kielégíthetők. Emellett egy egyedülálló tetőbemutató mintaparkot is felépítettek.
A nyertes a tápiószőlősi FERZOL Lemezmegmunkáló Kft. lett. A cég a legmodernebb - a korábbiakhoz képest 240%-kal nagyobb teljesítményt nyújtó - lemezvágó berendezések beszerzése révén megduplázta kapacitását a gyártási területen. Az alapanyag-felhasználás optimalizálásával pedig lecsökkenttette az egy darabra eső hulladékmennyiséget.
A nyertes cégek 3,2 és 1 millió forint banki szolgáltatás jóváírást kapnak.