Sört és pizzát fogyaszt a magyar a meccsek alatt

2014. július 12. szombat - 16:04 / piacesprofit.hu
  •    

Jelentősen nőtt a szurkolás közben rendelők aránya Magyarországon, a vébé alatt harmadával többen szerezték be így a vacsorát a megszokottnál. Az ételek mellett az italok is slágertermékké váltak: legtöbben a pizzát és a sört választották.

Megugrott a sörfogyasztás – Kép: Pixabay

A meccsek alatt beérkezett rendelések valamivel több, mint felét, 53 százalékát pizzarendelések tették ki. Ez az arány 48 százalékkal haladta meg az átlagos időszakra jellemző értéket. Jól ismert sztereotípia ugyan, hogy a foci és a sör kéz a kézben járnak, mégis meglepő, hogy a világbajnokság összecsapásai során 410 százalékkal több sört szállítottak ki a foodpanda hálózatában, mint a brazíliai versenyt megelőzően.

A foci-vb a játékosok és a szurkolók étkezési szokásaira egyaránt hatással van. A csapatok jellemzően dietetikussal felvértezve, speciális étrenddel készültek a játékra. Az olasz futballválogatott például az otthon is jól bevált tészta, paradicsom és extra szűz olívaolaj fogyasztására esküdött a brazíliai világverseny idején. A mexikóiak séfje hasonlóképp hazai fogásokkal látta el a játékosokat, ilyen volt például a pozole, nopales és a chilli. Az amerikai válogatott a friss, organikus zöldségek és a napi avokádófogyasztás mellett zabpehellyel és mogyoróvajjal igyekezett a teljesítményét javítani. A világbajnokság egyik legtöbbet emlegetett játékosa, Neymar étrendjébe egyes hírek szerint a pizza, a tapas, a gumicukor és a vattacukor is belefért, ezzel talán ő áll a legközelebb a drukkerek ízlésvilágához.

A sör segíthet Európának
A Regioplan és az EY (korábban Ernst & Young) által készített jelentés szerint Európa sörgyártói kiemelt szerepet játszhatnak a munkahelyteremtésben , ezzel hozzájárulva az EU törékeny gazdaságának felpörgetéséhez.

A magyar szurkolók a jelek szerint sokkal inkább a meccsnézésre, mint a gondosan válogatott alapanyagokra és menüre koncentráltak a verseny során. A házhoz szállítások száma 34 százalékkal növekedett a mérkőzések idején. Az átlagos kosárméret ezzel párhuzamosan 28 százalékkal nőtt. A jellemzően 1,9 tételes kosár 2,4 tételre bővült, vélhetően az ismerősökkel közösen végigszurkolt estéket egészítették ki az éttermi kiszállítások.

A 46 országban jelen lévő ételszállító platform a házigazda brazilok rendelési szokásait is elemezte. A házhoz szállítások száma 35 százalékkal nőtt a világbajnoki meccsek alatt, ám a hazai mérkőzések idején jellemzően csökkent. A harapnivalók között a legnépszerűbb Brazíliában is a pizza volt a játék idején, az ételkategória a 40 százalékát tette ki az összes rendelésnek. Emellett szívesen fogyasztották a szendvicseket és a tradicionális brazil ételeket is a helyiek. A kiszállított sörmennyiség a latin-amerikai országban is növekedett a világbajnoki mérkőzések alatt, ám csupán a magyar arány töredékével, 70 százalékkal. Annak fényében azonban, hogy helyi idő szerint az összecsapások nagy arányban kora délután zajlottak, ez sem elhanyagolható mennyiség.