Sört és pizzát fogyaszt a magyar a meccsek alatt

Jelentősen nőtt a szurkolás közben rendelők aránya Magyarországon, a vébé alatt harmadával többen szerezték be így a vacsorát a megszokottnál. Az ételek mellett az italok is slágertermékké váltak: legtöbben a pizzát és a sört választották.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Megugrott a sörfogyasztás – Kép: Pixabay

A meccsek alatt beérkezett rendelések valamivel több, mint felét, 53 százalékát pizzarendelések tették ki. Ez az arány 48 százalékkal haladta meg az átlagos időszakra jellemző értéket. Jól ismert sztereotípia ugyan, hogy a foci és a sör kéz a kézben járnak, mégis meglepő, hogy a világbajnokság összecsapásai során 410 százalékkal több sört szállítottak ki a foodpanda hálózatában, mint a brazíliai versenyt megelőzően.

A foci-vb a játékosok és a szurkolók étkezési szokásaira egyaránt hatással van. A csapatok jellemzően dietetikussal felvértezve, speciális étrenddel készültek a játékra. Az olasz futballválogatott például az otthon is jól bevált tészta, paradicsom és extra szűz olívaolaj fogyasztására esküdött a brazíliai világverseny idején. A mexikóiak séfje hasonlóképp hazai fogásokkal látta el a játékosokat, ilyen volt például a pozole, nopales és a chilli. Az amerikai válogatott a friss, organikus zöldségek és a napi avokádófogyasztás mellett zabpehellyel és mogyoróvajjal igyekezett a teljesítményét javítani. A világbajnokság egyik legtöbbet emlegetett játékosa, Neymar étrendjébe egyes hírek szerint a pizza, a tapas, a gumicukor és a vattacukor is belefért, ezzel talán ő áll a legközelebb a drukkerek ízlésvilágához.

A sör segíthet Európának
A Regioplan és az EY (korábban Ernst & Young) által készített jelentés szerint Európa sörgyártói kiemelt szerepet játszhatnak a munkahelyteremtésben , ezzel hozzájárulva az EU törékeny gazdaságának felpörgetéséhez.
A magyar szurkolók a jelek szerint sokkal inkább a meccsnézésre, mint a gondosan válogatott alapanyagokra és menüre koncentráltak a verseny során. A házhoz szállítások száma 34 százalékkal növekedett a mérkőzések idején. Az átlagos kosárméret ezzel párhuzamosan 28 százalékkal nőtt. A jellemzően 1,9 tételes kosár 2,4 tételre bővült, vélhetően az ismerősökkel közösen végigszurkolt estéket egészítették ki az éttermi kiszállítások.

A 46 országban jelen lévő ételszállító platform a házigazda brazilok rendelési szokásait is elemezte. A házhoz szállítások száma 35 százalékkal nőtt a világbajnoki meccsek alatt, ám a hazai mérkőzések idején jellemzően csökkent. A harapnivalók között a legnépszerűbb Brazíliában is a pizza volt a játék idején, az ételkategória a 40 százalékát tette ki az összes rendelésnek. Emellett szívesen fogyasztották a szendvicseket és a tradicionális brazil ételeket is a helyiek. A kiszállított sörmennyiség a latin-amerikai országban is növekedett a világbajnoki mérkőzések alatt, ám csupán a magyar arány töredékével, 70 százalékkal. Annak fényében azonban, hogy helyi idő szerint az összecsapások nagy arányban kora délután zajlottak, ez sem elhanyagolható mennyiség.

Véleményvezér

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo