Gdanszk-Zsolna-Parassapuszta-Pécs-Adria

Legalább 30 milliárd forintot „lobbyztak össze” a magyar képviselők Brüsszelben. Elérték, hogy az észak-déli folyosó – a Gdanszkból Zsolnáig, illetve Pozsonyig tervezett autópálya – tovább vezessen Magyarországon át egészen az Adriáig. A magyar gazdasági miniszter szerint felgyorsulhat a mai 6-os út sztrádásítása, illetve mire Parassapusztától a főváros határáig autópályává bővítik a 2-es utat, addigra a körgyűrű keleti szektora is elkészül.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Legalább 300-400 milliárd forint mai árakon az az autópálya-építési költség, amelynek legkevesebb tíz százalékát megkaphatja az ország. Történhet ez annak a 385 igen szavazatnak az eredményeképp, amelyet az Európai Parlamentben egyelőre még megfigyelői joggal tevékenykedő magyar képviselők elértek lobbyzásukkal, rábeszélésükkel. Csillag István gazdasági miniszter az 5C észak-déli folyosó Magyarországon való átevezetését elérő brüsszeli magyar akcióról adott értékelésében azt is elmondta, hogy a 240 kilométeres, részben már előkészített beruházás immáron szerves része lehet az Európai Unió autópálya-építési programjának. Eredetileg a lengyelországi Gdanszk városától indított sztráda a szlovákiai Zsolnáig vezetett volna, onnan pedig Pozsonyig. Gurmai Zita szocialista országgyűlési képviselő – a Baranya megyei Közgyűlés elnökének szakmai támogatása alapján – indította el Brüsszelben azt a programot, hogy az EU-s honatyák adjanak be és fogadjanak el módosítást az eredeti autópálya-építési és finanszírozási projekt kiegészítésére. Azaz – adta hírül a Piac&Profit Online Újságja március 12-én – a nyomvonal folytatódjék tovább dél felé, elérve és átlépve a magyar határt, s csatlakozva a mai 6-os főközlekedési országúthoz, Pécs alatt pedig a már ugyancsak épülő boszniai és horvátországi autópályákhoz. Így öt országot kiszolgálva az Adriai tengerig lehetne sztrádán közlekedni.

A március 16-i tájékoztatón Csillag István miniszter – a képviselő asszony társaságában – további részleteket is ismertetett a várható beruházásról. A már Magyarországon is készülő, úgynevezett „kohéziós alap stratégia” is finanszírozni fogja az autópálya építését, az uniós pénzekből végül is annyi támogatás folyhat be erre a célra, hogy a honi büdzsének akár csak a 15 százaléknyi forrást kell majd állnia. Minderre a 2007-től induló EU-s pénzügyi periódus adná meg a lehetőséget, amennyiben még a jelenlegi ír elnökség időszakában megerősíti az Európai Parlament a Burmai Zitáék által elért módosítást. Az 5C észak-déli, immáron módosított nyomvonalú projekt felgyorsíthatja az M6-os autópályává bővítési munkálatait. Mire Parassapusztától a 2-es út sztrádásítása megvalósul, addigra az M0 keleti szektora is befejeződik, azaz a magyar főváros közelében már csatlakozhatnak az autók a körgyűrűre. Az öt ország autópályával való összekapcsolásának az is a hozadéka lehet, hogy a dél-kelet-szovákiai eléggé elmaradott térségek tényleges fejlődésnek indulhatnak, illetve a Zsolnán megvalósuló gépkocsi-összeszerelő üzem munkaerő-ellátása is jobb feltételek között valósulhat meg.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo