Ezért nagy biznisz a foci: sokan a nászútjukat is lemondanák egy döntő kedvéért

Minden tizedik futballrajongó kihagyná a nászútját, hogy láthassa kedvenceit a Bajnokok Ligája döntőjében – derült ki a Mastercard legfrissebb felméréséből, amelyben 16 ország 10 500 fanatikus futballrajongója vett részt. A kutatásból az is kiderült, hogy egy portugál kisgyerek már 7 évesen kiválasztja kedvenc csapatát, és az ukránok akár 9 órát utaznának egy meccs kedvéért.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Mastercard friss kutatása szerint a brit szurkolók a leglelkesebbek és legvidámabbak, de a portugálok választják ki leghamarabb kedvenc csapatukat. Őket a spanyolok követik (16%) nem sokkal megelőzve az olaszokat (12%). Utóbbi két nemzet rajongói az idei fináléban is összemérhetik erejüket, hiszen Cardiffban a Juventus és a Real Madrid dönt a legrangosabb európai kupa sorsáról.

Kép: Pixabay

„A 12. játékos” elnevezésű felmérésben a Mastercard, az UEFA Bajnokok Ligája hivatalos szponzoraként más érdekességeket is feltárt. Például minden tizedik fanatikus akár a nászútját is elhalasztaná, ha helyette lehetősége lenne saját csapatának szurkolni a BL-döntőben. Ennél is többen vannak azok, akik egy munkahelyi hiányzást is bevállalnának, vagy kihagynák egy közeli barátjuk születésnapi buliját. Előbbire minden negyedik, utóbbira minden harmadik válaszadó lenne hajlandó.

A futballfanatizmust pedig a szerelem sem képes elfeledtetni, sőt, a brit drukkerek 11 százaléka nem hajlandó randizni rivális csapat szurkolójával. Ennél a görögök és spanyolok is megengedőbbek, közülük mindössze 4 százalék zárkózott el egy ilyen jellegű találkozótól.

A kutatásban arról is megkérdezték a drukkereket, mennyit utaznának, hogy láthassák kedvenc csapatukat. A legkényelmesebbnek a hollandok bizonyultak, akik kevesebb mint négy órát hajlandóak utazni egy meccsre, és 41 százalékuk egyébként is szívesebben követi tévén az eseményeket. Ugyanakkor egy átlagos ukrán szurkoló egy kilencórás úttól sem riad vissza, ha kedvenceiről van szó. Hasonlóan lelkesek a lengyelek nyolc és fél óra utazással, illetve a törökök, akik több mint hét órát is kibírnak, csak hogy élőben láthassák csapatukat.

„Nagyon szerencsés vagyok, hogy az egész világot bejárhattam karrierem során. Az európai kupameccsek voltak életem legemlékezetesebb estéi, és ebben hatalmas szerepe volt a szurkolóknak” – mondta Ryan Giggs, a Mastercard Bajnokok Ligája nagykövete.

„A Bajnokok Ligája számos emlékezetes pillanatot adott a futballvilágnak, de a szurkolók azok, akiknek köszönhetően létrejön a varázslat. A Mastercard ezt a felbecsülhetetlen légkört támogatja, és ebben szeretne részt venni” – mondta Ann Cairns a Mastercard nemzetközi piacokért felelős elnöke.

A kutatás egyéb érdekes megállapításai:

  • A török szurkolók akár 608 fontot is elköltenek, hogy láthassák kedvenc csapatuk mérkőzését, míg az oroszoknál ez a költés 553 font körül mozog.
  • Az ukrán szurkolók 66 százaléka még egy lottónyereményt is feladna, ha cserébe láthatná a BL döntőjében kedvenc csapatát (az európai átlag 13%).
  • Egy átlagos brit 13 éves kora környékén döntötte el, hogy melyik csapatnak szurkol, és bő egy évvel később már el is látogatott kedvence mérkőzésére. A portugálok ennél jóval hamarabb választják ki kedvencüket, átlag 7 évesen és 11 hónaposan már tudják, kinek fognak szurkolni, és körülbelül 11 éves korukban mennek el élőben is megnézni kedvenceiket.
Két keréken szép az élet, csak költeni ne kellene rá
A magyar lakosság kifejezetten biciklipárti. A 18–69 évesek közel 70 százaléka rendelkezik saját kerékpárral, és 65 százalékuk, ha csak alkalmanként is, de szokott kerékpározni, ötödük szinte mindennap biciklire pattan – derül ki a Cofidis Hitel Monitor országos reprezentatív kutatásából. Viszont nem szeretnek sokat áldozni egy kerékpárra, legfeljebb 10 ezer forintot költenek évente, ha új kerékpár vásárlásban gondolkoznak nem mennek 60 ezer forint fölé. Pedig a nem vagy ritkán kerékpározók harmadát a biztonságérzet hiánya tartja vissza attól, hogy gyakrabban kerékpározzon, amit nemcsak a több kerékpárút és az autósok nagyobb odafigyelése növelhet, hanem egy megbízható kerékpár vásárlása is.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo