EU Kommunikációs Közalapítvány: új internetes portál és többcsatornás kampány

Mától mindenki számára hozzáférhető a világhálón az Európai Unió Kommunikációs Közalapítvány honlapja, holnaptól pedig elindul a szervezet fiatalokat megcélzó kommunikációs kampánya. A népszavazásig tartó program három csatornán – SMS-en, a mozikban és az interneten keresztül – kívánja elérni a fiatalokat.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A portál célja, hogy minél sokszínűbb, részletesebb és közérthetőbb információt nyújtson azoknak, akik többet szeretnének tudni a Közalapítvány tevékenységéről, az Európai Unióról és a csatlakozásnak a mindennapi életre gyakorolt hatásairól. A honlapon megtalálható a Közalapítvány által működtetett 181-es információs telefonos szolgálathoz érkezett kérdések és válaszok gyűjteménye, de a látogatók mostantól e-mailben is feltehetik kérdéseiket, amelyek a megválaszolás után szintén az archívum részévé válnak. Hangsúlyosan jelen van a honlapon a fórum rovat, ahol az érdeklődők megoszthatják egymással gondolataikat, javaslataikat, legyenek azok a csatlakozást támogató vagy éppen ellenző vélemények.

„A Közalapítvány azt szeretné, ha a honlap nem egyszerűen egy újabb EU-oldal lenne, sokkal fontosabbnak tartjuk, hogy az információk végre élményszerűen jussanak el az érdeklődőkhöz” - mondta dr. Somody Imre, a Közalapítvány Kuratóriumának elnökhelyettese. Ezt a célt szolgálja például az igényes labirintus-játék és EU-kvíz, valamint a rövid leírással gazdagított linktár, amely felhasználóbarát módon segít az eligazodásban. A honlap riportsorozata szubjektív oldalról közelít Európához, olyan emberek is megszólalnak benne, akik a korábbi években már bebizonyították, hogy az igazi teljesítmény nem ismeri a határokat. Ebben a rovatban mindenkinek lehetősége van arra, hogy saját, személyes élményeit is elmesélje Európáról és a többi tagországról.

Holnaptól indul a fiatalokat megcélzó kommunikációs kampány és a népszavazásig tart. A program alapvetően három csatornán – SMS-en, a mozikban és az interneten keresztül – kívánja elérni a fiatalokat. Az akciók kvízjátékok köré épülnek.

Az SMS-játékban a regisztrált résztvevők az Európai Unióval kapcsolatos kérdésekre helyesen válaszolva ajándékokat kapnak, melynek fődíja egy utazás. A mozikban öt hétvégén keresztül hostessek segítségével információs anyagokat, ajándékokat kapnak a fiatalok, és a látogatókat itt is kvízjátékra invitálják értékes nyereményekért. Az Uránia Moziban március 29-én, szombaton 12 órás, ingyenes filmvetítés lesz, ahol az Uniós országok filmjeiből válogathatnak a nézők. Az interneten a már meglévő, fiatalokból álló közösségeket céloz meg a kommunikációs program, számukra EU-tudáson alapuló játékok indulnak az Index, a Startlap és a Habostorta internetes oldalak bevonásával.

Az EUKK tájékoztató tevékenységének társadalmi megítéléséről pár nappal ezelőtt készült, 621 főt megkérdező reprezentatív telefonos piackutatás szerint az eddigi tájékoztató kampány hatására a válaszadók 21 százaléka állította azt, hogy bizosan az EU-csatlakozás mellett fog szavazni. Az EUKK-s reklámot ismerők viszonylag magas arányban emlékeztek a hirdetések tartalmára is, a válaszadók 80 százaléka emlékezett a „mákos gubás”, közel kétharmaduk (59%) a „magyar mezőgazdaság” és a „családi vállalkozások” témájú hirdetésekre. A legtöbben továbbra is a televízióból (79%) és újságokból, illetve tájékoztató brossurákból (75%) szeretnének informálódni, de meglepően magas arány (14%) az interneten keresztül várja a tájékoztatást. A 181-es call center számot a megkérdezettek 63%-a ismerte.


Az

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo