Automaták jönnek a mozdonyvezetők helyett

Kína és Japán teljesen automatizálja nagy sebességű vonatait – csak egyetlen ember felügyeli majd a szerelvényekben az elektronika működését.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A két ázsiai ország már régen maga mögött hagyta a többi földrészt az óránként több száz km-es sebességgel közlekedő vonatok bevezetésével. Kínában, ahol már 29.000 km-t kitevő vonalakon járnak az akár 350 km/óra sebességet elérő vonatok, most bejelentették: fokozatosan egyre több szerelvény kapja meg a múlt évben sikeresen kipróbált technikát, amelynek segítségével a szerelvények teljesen önműködően tudnak közlekedni.

A kép illusztráció: youtube.com

Az újítás azt jelenti, hogy több vonatot tudnak közlekedtetni, különösen a csúcs-időszakokban, a nagy ünnepek idején. Biztonsági okokból marad kezelő a vonaton, aki ellenőrzi a rendszer működését és hiba esetén beavatkozik. A rendszerhez szkenner is tartozik, amely be- és kiszálláskor ellenőrzi a jegyeket, adott esetben levonja a jegyről, vagy bankszámláról a díjat. Ilyen, teljesen önműködő vonat szállítja majd az utasokat Pekingből a 2022-es téli olimpiai játékok helyszínére a fővárostól 200 km-re fekvő Csangcsiakouba.

Nálunk is megépítenék Elon Musk szupervonatát – de működne is?
Kritikusai szerint életveszélyes, elvetélt ötlet, támogatói szerint forradalmasíthatja a közlekedést az Elon Musk által megálmodott új generációs vasút. Az ún. hyperlopot Magyarországon is megépítené egy cég, a fejlesztést már idén elkezdték, pedig még sok a bizonytalanság, mennyire praktikus a koncepció.
Japán azért is vezeti be az automata vonatokat, mert a következő években tömegesen mennek nyugdíjba a „mozdony”-vezetők és kevés az utánpótlás. Ott is marad majd az elektronikát ellenőrző személy a vonatokon. Az automatizálás egyébként azt is jelenti, hogy sok helyütt át kell építeni a pályát és az állomásokon felhúzható fém-kerítést kell kialakítani a peron mellé. A japán szuper-vonatok is kapnak szenzorokat, amelyek érzékelik a pályán az esetleges akadályokat, sőt, a szokatlan zajokat, szagokat a vonaton.

(Forrás: Asia Times)

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo