Akinek telik nyaralásra, inkább szállodába megy

Idén átlagosan 165 ezer forintot terveznek költeni nyaralásra a magyarok, 16 százalékkal kevesebbet a tavalyinál, a legtöbbet költők középkorúak, akik szívesen járnak vissza a bevált helyekre - ez derült ki a Danubius Hotels online kutatásából.

Közleményük szerint a magyarok nem bíznak a privát szállásokban, 99 százalékuk szállodákban, motelekben, vendégházakban foglal szállást. A megkérdezettek 73 százaléka belföldön tervez kikapcsolódást az idei szabadsága alatt.

A felmérés szerint a legnépszerűbbek 62 százalékkal a 2-3 napos szállodai ajánlatok, öt napot pedig a választ adók 27,5 százaléka tölt el gyógy-, és wellness szállodában. A megkérdezettek több mint fele évente többször is elutazik.

Kép: Pixabay

A felmérésből az is kiderült, hogy a magyarok 75 százaléka félpanziós ellátást választ a nyaralás alatt.

A három legnépszerűbb gyógyvízzel rendelkező fürdőváros sorrendben Hévíz (70 százalék), Zalakaros (56 százalék), és Bükfürdő (53 százalék) lett.

A fiatalok is szívesen mennek termálba
A magyarok szerint Hajdúszoboszló, Hévíz és Bükfürdő a legnépszerűbb belföldi termálvizes fürdőhelyek – derül ki egy országos kutatásból. Az eredmények alapján a hazai fürdőzés helyszínei széles körben ismertek, és a vendégéjszakák növekvő száma is alátámasztja, hogy fürdővárosaink a belföldi turizmus kiemelt célpontjai.
A kutatás kitért a gyógyvizek ismertségére is, Magyarországon jelenleg 207 gyógyvíz van, ebből a megkérdezettek mindössze 10-15-öt tudtak felsorolni. A magyarok a gyógyvizeket nem aknázzák ki eléggé az egészség érdekében: a lakosság fele évente 1-2 alkalommal jut el hagyományos fürdőbe, és 4 emberből 1 soha.

Ráadásul a felmérés szerint ez nem pénz kérdése, a magasabb jövedelműek 25 százaléka soha nem keresi fel a termálvizeket.

Akik mégis látogatják a gyógyvizes fürdőket, azoknak a 78 százaléka csak pihenést és kikapcsolódást keres, de a stresszoldás ezen formáját is csak a válaszadók 20 százaléka teszi havi rendszerességgel vagy annál gyakrabban. Nem meglepő adat, hogy megelőzési célzattal inkább az idősebb korosztály érkezik (55 százalék), erre a középkorúak és fiatalabbak közül csak 38 százalék gondol.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo