Vadonatúj csomagolásban érkezik az elektromos népautó

A Volkswagen új, elektromos „népautója” több száz kilométert tud majd megtenni egy töltéssel – miközben az ára megközelíti a 30.000 eurót.

A VW Dél-Afrikában mutatta be a jelenleg ID, vagy Neo néven emlegetett „új Golfot”, immár teljesen elektromos meghajtással. Az a konszern reményei szerint ugyanolyan sikert hoz majd, mint benzin- és dízel üzemű elődje.

commons.wikipedia.org

Attól legfeljebb a kilincseket és az ajtók csatlakozásait örökölte, egyébként teljesen új karosszériáról is van szó. Az az eddigi- építőszekrény-modellt követi, változtatható, így a márka vállalatai mintegy 27 modelljének alapjául szolgálhat. Az akku mérete, csokoládé-táblához hasonlóan, változtatható, akár 100 kWh teljesítményre bővíthető. Tengelyenként egy elektromotorral az új kocsi négykerék-hajtással is kapható lesz. A hátul elhelyezett motor, a padlóba épített telepek tágasabb karosszériát eredményeznek, a hátsó üléseken lényegesem több lesz a hely, mint a Golfnál.

Az ID-Neo legkisebb akkuja is 330 km megtételét teszi lehetővé, a legnagyobbal 550 km-re juthatunk. A kocsi teljesítményben

Elektromos autók miatt fektetnek a megújulókba az olajcégek
Kezd felpörögni az olajvállalatok megtelepedése a megújuló energiák szektorában, de még mindig az árbevételük és éves akvizícióik töredékét költik ilyen cégekre. A megújulók nyereségessége azonban kihagyhatatlan üzleti lehetőség, s az elektromos autók térnyerése is rákényszeríti őket, hogy ilyen irányban invesztáljanak.
sem marad el elődjeitől: annak érdekében, hogy tarthassák az említett kapacitást, a sebességét 160-180 km-re korlátozták. Aki többre vágyik, azok számára villany-autóban is lesz GT.

Az új kocsi vezetője kisméretű kombinált digitális műszert és nagy, érintős képernyőt lát majd maga előtt . A fontos információkat, benne a navigációt, a szélvédőről olvashatja le. A legkorszerűbb technikákat mindenesetre nem adják éppen olcsón: az elektro-Golf ára közel lesz a 30.000 euróhoz.

A Neo mellett 2020-ban megjelenik a Tiguan utódának számító elektromos crossover, majd a kis szállító és a luxus-limuzin, a Phaeton elektromos kiadása. A VW termékeinek 15-20 százaléka lesz 2025-ig villany- meghajtású.

(Forrás: Der Spiegel)

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo