A VW Dél-Afrikában mutatta be a jelenleg ID, vagy Neo néven emlegetett „új Golfot”, immár teljesen elektromos meghajtással. Az a konszern reményei szerint ugyanolyan sikert hoz majd, mint benzin- és dízel üzemű elődje.
Attól legfeljebb a kilincseket és az ajtók csatlakozásait örökölte, egyébként teljesen új karosszériáról is van szó. Az az eddigi- építőszekrény-modellt követi, változtatható, így a márka vállalatai mintegy 27 modelljének alapjául szolgálhat. Az akku mérete, csokoládé-táblához hasonlóan, változtatható, akár 100 kWh teljesítményre bővíthető. Tengelyenként egy elektromotorral az új kocsi négykerék-hajtással is kapható lesz. A hátul elhelyezett motor, a padlóba épített telepek tágasabb karosszériát eredményeznek, a hátsó üléseken lényegesem több lesz a hely, mint a Golfnál.
Az ID-Neo legkisebb akkuja is 330 km megtételét teszi lehetővé, a legnagyobbal 550 km-re juthatunk. A kocsi teljesítményben
Az új kocsi vezetője kisméretű kombinált digitális műszert és nagy, érintős képernyőt lát majd maga előtt . A fontos információkat, benne a navigációt, a szélvédőről olvashatja le. A legkorszerűbb technikákat mindenesetre nem adják éppen olcsón: az elektro-Golf ára közel lesz a 30.000 euróhoz.
A Neo mellett 2020-ban megjelenik a Tiguan utódának számító elektromos crossover, majd a kis szállító és a luxus-limuzin, a Phaeton elektromos kiadása. A VW termékeinek 15-20 százaléka lesz 2025-ig villany- meghajtású.
(Forrás: Der Spiegel)