Újabb magyar a százévesek klubjában!

2016. szeptember 13. kedd - 14:51 / piacesprofit.hu
  •    

A világon is kevés cég éli meg a 100 évet, hazánkban még kevesebb. A Győri Keksz, a Dreher és a Pick mellé most a bútoriparból zárkózott fel a Cardo. Érdekes lehet áttekinteni, hogy a 100 éves cégek klubjába került új magyar cégnek miként sikerült a túlélés.

A vállalkozások közül kevesen büszkélkednek a kerek 100 éves korral, hazánkban pedig kifejezetten csekély azoknak a száma, akiknek sikerült túlélni a történelem hullámzásait.  A Guinness Rekordok Könyve szerint egy japán hotel a már az időszámításunk utáni 705. év óta fogadja vendégeit. A második helyre egy 803 óta üzemelő osztrák apátsági étterem került, a harmadik pedig egy 900-tól működő ír bár. Az első 15 között van még egy 976 éves sörmárka, egy 746 éve fogyasztott konyak és egy 1534-ben alapított egyetem is – a Business Insider összesítése szerint.

A Cardo a kevés, ilyen kort megélő magyar vállalkozás egyikeként idén ünnepli jubileumát. Szakterületén a Cardo gyár 100 éves fennállása egyedülálló. A vállalat 1916-os alapításakor még csak szobabútorok, ládák gyártásával, valamit épületasztalos munkákkal foglalkozott, és már az első évtizedben megjelent az olasz, holland, német és angol piacokon.  Ma már a NASA-ban kifejlesztett technológiák alapján gyárt matracokat, illetve a Hilton szállodalánc közép-kelet európai ágy és matrac beszállítójává is vált.

Hány éve van még a cégemnek?
A generációváltást a családi vállalkozások jelentős része nem éli túl, ezért a vállalkozók nagy része igyekszik a végtelenségig kitartani. Az egyedi kultúrát nehéz átadni, ahogy megbízható utódot találni sem könnyű. Tudatos felkészüléssel azonban a kihívások kezelhetők – ebben segít szakértőnk.

A II. világháború és a változó igények új létformát kívántak meg a Cardotól is, így a gyárat is hadiüzemmé nyilvánították. Egy légitámadás során a gyár 80%-ban megsemmisült, de a hábprú után a cég 40 volt dolgozójával újraépült hamvaiból. 1948. február 15-én már 100 fővel zajlott a gyártás, a megváltozott piaci igényekhez illeszkedő új fókusszal, irodabútor gyártással. 1951-re már a belföldi bútorgyártás jelentette a fő bevételi forrást, de 1952-től a cseh-szlovák és szovjet piacokon is megjelentek a Cardo termékek. 1968-ban lakberendezési cikkek gyártásával és a termékei kiskereskedelmi értékesítésével újabb szintre ugrott a cég.

„A bútorgyártás olyan szakma, ahol a szakmai kultúra és annak átörökítése sokat számít. Együtt változunk a világgal, megtartjuk értékeinket, vigyázunk az egészséges alvásra” – mondja Fülöp Tamás, a Cardo értékesítési- és marketing igazgatója.

Ebben a szellemben a Cardo komoly fejlesztésekkel olyan termékek gyártásába is belefogott, mint az iSPACE matracok, amelyek a NASA laboratóriumában az amerikai űrhajósoknak kifejlesztett technológiák és anyagok egyedülálló ötvözetével nyújt különleges kényelmet.

Nemzetközi siker, hogy 2013 óta a Hilton szállodalánc közép-kelet európai matrac és ágy beszállítója is a Cardo, de az Intercontinentalban, a Marriottban, és a budapesti Buddha Barban is találkozhatunk a 100 éves cég világszínvonalú termékeivel.

Hogy éljen meg 100 évet a cégem?

A Forbes szerint a következő 5 tényező a kulcs a sikerhez:

  1. Fektessünk a munkavállalókba, ezt ők is viszonozni fogják.
  2. Ápoljuk tökéletesen partnerkapcsolatainkat ügyfeleinkkel és alvállalkozóinkkal is.
  3. Válasszunk olyan vezetőket, akik folyamatosan fejlődnek, így velük együtt a cég is növekedhet az idő múlásával.
  4. Mindig törekedjünk a pénzügyi stabilitásra, ez kevesebb feszültséget, elbocsájtást, veszteséget eredményez.
  5. Hírnevünk maradjon stabil, ne veszítsük el a piac bizalmát.