Új irányba megy a Facebook és ez a marketingre is hatással lesz

Kihívások elé állítja a marketingeseket a Facebook új stratégiája, amit a felhasználói szokások változását követve alakítanak ki. A 2018 negyedik negyedéves tőzsdei jelentése kapcsán tartott tájékoztatóján a Facebook elárulta, milyen irányba változnak a nagy platformjai.

“Új tapasztalatokat kell bemutatnunk, amik jelentőségteljesen javítják az emberek életét. Nem a sok apró fejlesztésről beszélek, amit nap, mint nap teszünk annak érdekében, hogy jobb legyen a rangsorolás, vagy gyorsabbak legyenek a dolgok, hanem jelentős fejlesztésekről, amit az egész közösség észrevesz, és azt mondja “hűha, mi tényleg csináltunk valami igazán újat a Facebookon vagy a Whatsappon, amit korábban nem”. Az utolsó hasonló megoldás a Sztorik voltak, amik használata nagyon gyorsan növekedett – például az Instagram éppen most lépte át a napi 500 millió aktív Sztori használót. De az igazság az, hogy az energiáink nagyrészét a biztonság javításába tettük az elmúlt 18 hónapban, az új élmények fejlesztése nem volt elsődleges ebben az időszakban” - mondta Zuckerberg.

Úgy tűnik, a Facebook fellélegzett, és a tűzoltás után újra leporolja a sarokba tolt fejlesztéseket – kommentálta Zuckerberg mondatait Lévai Richárd, közösségi marketing szakértő a Közösségi Kalandozások blogon.

De mik lesznek a fő irányok? Erről is beszélt a közösségi platform vezére.

Mark Zuckerberg
Kép: Wikimedia

Személyes kapcsolatok üzenetekben

Az üzenetküldés nő a leggyorsabban. Az emberek ebben az évben azt fogják érezni, hogy az üzenetküldő appok válnak a közösségi életük központjává több szempontból is. A Facebook több új országban is bevezeti a Whatsappon a fizetési megoldásokat, a privát megosztások a csoportokban és a sztorik még központibb élménnyé vállnak. Cégek millióit fogja a Facebook bekapcsolni az üzenetküldőkbe annak érdekébe, hogy itt is kapcsolatba tudjanak lépni az emberekkel.

Vagyis cégként arra számíthatunk, hogy a chatbotok még fontosabbak lesznek. Aki még nem készített chatbotot, annak itt az idő, hogy legalább tervezni elkezdje. Főleg, mivel a Facebook azt is tervezi, hogy összevonja a Messengert, a Whatsappot és az Instagramot. Legalább is háttér rendszer szinten azért, hogy üzenet szinten átjárhatóak legyenek a rendszerek.

Hét 2019-es trend, amire a marketingtervezésnél nem ártana figyelned
Itt a 2019-es esztendő, ha még nem álltál neki a jövő évi (marketing) tervezésnek, hát most már pont itt az ideje, viszont van néhány trend, amit jó, ha szem előtt tartunk – figyelmeztet Lévai Richárd Facebook-marketing szakértő.
Facebook: a közösségek helye

A Facebookon az emberek azt fogják tapasztalni, hogy a csoportok és a közösségek szerepe még fontosabb lesz. Hamarosan elérkezik az a pont, amikor az emberek azt fogják tapasztalni, hogy a Facebook legalább annyira a közösségekről szól, mint a családról és a barátokról. Ahol szinte mindenki része legalább egy olyan csoportnak, ami jelentőségteljes neki és ez a közösség a központi szerepet tölt be a Facebookkal kapcsolatos élményeiben.

Azt is várja Zuckerberg, hogy a Watch, a “Facebook YouTube-ja” még inkább mainstream lesz. Most 400 millió ember használja a Watch-ot havonta, és átlagosan több, mint 20 percig nézik napi szinten. Ez azt jelenti, hogy a Facebook megtalálta azt a helyet a hírfolyamon kívül, ahol a videók növekedni tudnak, és nem veszik el a lehetőséget a közösségi interakcióktól, amiért elsősorban jönnek a platformra a felhasználók. (Legalább is Zuckerberg szerint ezért jönnek ide elsősorban.)

Instagram: fókuszban a vásárlás

Az Instagramon az egyik legfontosabb terület ebben az évben a vásárláshoz kapcsolódó funkciók szerepének erősödése lesz. Nagyon sok olyan aktivitás történik ezzel kapcsolatban, amik természetesen, központi irányítás nélkül erősödnek fel, ezért ebben az évben az várható, hogy a Facebook minőségi újdonságokat vezet be a vásárlási funkciókkal kapcsolatban.

Ha belegondolunk, a fentiek közül egyik téma sem teljesen új, de érezni a hangsúlyok eltolódását. Az, hogy az emberek egyre szívesebben beszélgetnek privát módon, mindenképpen az üzenetküldő platformok erősödését jelenti, logikus, hogy a cégeket is ebbe az irányba tereli a Facebook. Vagyis még fontosabbak lesznek a chatbotok.  Ha a személyes élmény megosztás csökken a Facebookon, a közösségek szerepe nő, akkor itt a csoportok erősödése és erősítése kerülhet értelemszerűen a központba. Az Instagramon erősödő vásárlási funkciók pedig új megoldásokat kapnak, ami talán platofmron belüli fizetést, vagy akár kisebb webshop integrációt jelenthet. Közben a hírfolyam rovására a sztorik erősödnek mindegyik platformon, a videók pedig a Watch felé tolódnak.

A témában érdeklődik? Gyakorlatban alkalmazható tudást keres?
Lévai Richárd 4 konkrét kampányon keresztül mutatja meg, hogy hogyan lehet a Facebookon hatékonyan hirdetni kkv-ként. A Facebook Marketing minikurzus az első 500 beiratkozónak ingyenesen elérhető! Ha még több tudásra vágyik, a Piac & Profit Online Akadémián megtalálja Magyarország legnagyobb, kkv-k számára készült online képzési portfólióját. Miért választják a cégvezetők online képzéseinket? Mert elismert szakemberek hot topic képzéseit érik el, nincs utazás, terembérlés vagy elmaradt óra, és igény szerint, bárhol bármikor tanulhatnak. Megnézem az elérhető képzéseket.

Véleményvezér

Bújtatott adókkal emeli a kormány az árakat

Bújtatott adókkal emeli a kormány az árakat 

A magyar állam inflációt generál.
Kukorica nagyhatalomból hátul kullogók lettünk

Kukorica nagyhatalomból hátul kullogók lettünk 

Nagyon döcög a magyar agrárágazat.
Magyar Péter kérdőre vonta Orbán Viktort 

Magyar Péter kérdőre vonta Orbán Viktort  

A miniszterelnök eltűnt.
25-30 százalékkal drágul az alma

25-30 százalékkal drágul az alma 

Nem sok jót várhatunk az idén mezőgazdaságunktól.
Szemet vetett a kormány a nyugdíjcélú megtakarításokra, óriási károkat okozna a lépés

Szemet vetett a kormány a nyugdíjcélú megtakarításokra, óriási károkat okozna a lépés  

A Nyugdíjas Parlament úgy látja, a tervezett lépés nagymértékben elbizonytalanítja a megtakarítókat.
Magyar Péter a kórházak állapotának bemutatása után újabb területekre merészkedik

Magyar Péter a kórházak állapotának bemutatása után újabb területekre merészkedik  

A Tisza Párt elnöke az oktatás és a szociális szféra fel fordul. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo