Hét trend, amire a marketingtervezésnél nem ártana figyelned

Hamarosan itt a 2019-es esztendő, ha még nem álltál neki a jövő évi (marketing) tervezésnek, itt az ideje, viszont van néhány trend, amit jó, ha már most szem előtt tartunk – figyelmeztet Lévai Richárd Facebook-marketing szakértő.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Búcsú a feedtől

A legfontosabb eltolódás, ami meg fogja határozni a tartalomgyártást és a hirdetéseket a fedd alapú kommunikáció csökkenése. A trendek alapján ugyanis egyre több tartalmat raknak közzé az emberek sztorikban, és egyre több időt is töltenek itt el. 2018. végére a sztorikban történő megosztások meg fogják előzni a feedekben történő megosztásokat

Vagyis meg kell tanulnunk, hogy milyen módon kell itt kommunikálni (pl. videókkal és interaktív elemekkel), és azt is, hogyan lehet a legtöbbet kihozni ebből tiszavirág életű felületből. Akik voltak tréningeinken tudják, hogy erről sokat beszéltünk, és nyilván fogunk is még - írta Lévai Richárd közösségi marketing szakértő legfrissebb blogbejegyzésében.

Felpörög a privát marketing

Bár azt gondoltuk, a sok vizuális tartalommal leáldozóban van a szöveges üzenetküldés, de a trendek alapján ez nincs így. Továbbra is imádnak az emberek pötyögni, de mellette persze képeket, videókat, matricákat is szívesen használnak. A felület viszont egyre inkább a nyilvánosság helyett a privát irányba megy, ez pedig az üzenetküldőket helyezi az előtérbe marketing szemponból is. Messenger, Viber, Whatsapp a fő hazai platformok, bár jelenleg a legerősebb itt is a Facebook platformja. A cégeknek meg kell tanulni a legtöbbet kihozni ebből, egyre nehezebb elodázni a chatbotok telepítését.

Kép: Guardian

Átalakuló és gazdagodó vizuális eszközök

A videók már régóta velünk vannak, de ezek is változnak, illetve a felhasználói szokások miatt változtatnunk kell rajtuk. Elég csak arra gondolni, hogy a fekvő videókról az állókra kell áttérni az egyre intenzívebb mobil használat miatt. De a videók mellett olyan új, izgalmas, és hatékony megoldások jelennek meg, mint a panoráma, a 3D posztok, vagy 3D fotók.  Jól alkalmazva ezek is segítik a potenciális vevők meggyőzését.

Kiterjesztett valóság

Talán a legnagyobb lufinak tűnik, mondván, hogy látványos, de semmire sem jó, ráadásul drága. Pedig az, hogy a mobilod képernyőjén megjelenő világot virtuális információkkal egészítheted ki, hatalmas marketing lehetőségeket nyújt. Könnyebben odavezetheted az ügyfeleidet a boltodba, kiegészítheted a névjegykártyád, a szórólapod, az újsághirdetésed információkkal adatbekérő űrlapokkal… csak néhány példa. De szinte minden üzlet esetében meg lehet találni azt a megoldást aminek a segítségével a Facebook több, mint 2 milliárd felhasználót számláló kiterjesztett valóság platformjának az előnyeit fordítja a saját üzleti eredményének az irányába.

Lévai Richárd: 5 új trend az okosmarketingben
Milyen új okos megoldások és trükkök segíthetik a vállalkozásokat termékskálájuk vagy szolgáltatásuk népszerűsítésében - tette fel a kérdést Lévai Richárd, az RG Stúdió Kft. marketingvezetője a Piac & Profit Cégmarketing konfereciáján. Az okos eszközök és a geolokációs applikációk most már célzottabb és költséghatékonyabb elérést tesznek lehetővé.
Vásárlóvezetés több csatornán

Egy szórólapról chatbotba, messenger üzenetből YouTube videóra, videóból landing page-re, landing page-ről hírlevél listára, hírlevélből kiterjesztett valóságra, kiterjesztett valóságból webáruházba…

Akár így is vezetheted az ügyfeleidet, akit így minden felületen elérsz, és akiket mindenhol a lehető legjobb élménnyel és információval látsz el. Ehhez ma már minden a rendelkezésre áll. Többek között okos remarketing folyamatokkal mindig a megfelelő pontban mutatod meg az ügyfeleidnek az aktuálisan leghasznosabb információt. Így gyorsíthatod a döntést, és növelheted az eredményeidet.

A remarketing és a több csatornás kommunikáció régóta a rendelkezésünkre áll. De az utobbi időben annyi újdonság jelent meg, és olyanok vannak csőre töltve a cégeknél, amiktől komoly változásokat várok.

Crossplatform mérés

Persze mit ér az egész bonyolult vásárlási folyamat, a sok felület, és a sok technika, ha nem tudunk mérni? Szerencsére egyre egyszerűbb a helyzet, hiszen minden cég, élükön a Google-lel és a Facebook-kal sorra vezeti be azokat a megoldásokat, amikkel elemezni tudjuk a vevőink vásárlási útját, és optimalizálni tudjuk a különböző csatornákat a hatékonyság érdekében.

Az Insta’ és a magyarok
Mind fontosabbá válik az Instagram a magyar internethasználók körében, ezért most Lévai Richárd online marketing szakértő segítségével megnézzük, kiket és hogyan érhetünk el ezen a közösségi oldalon.
Adatvédelem újratöltve

Igen, a GDPR nagy sokkja már megvolt, de ez csak látszat. Még csak most kezdenek el csöpögni az első infók a bírósági gyakorlatból, de közben még itt van előttünk az e-privacy rendelet, ami még alaposan fel fogja kavarni az adatvédelem nyugodtnak egyáltalán nem nevezhető tengerét.

Terhet jelent az adatvédelem? Fölösleges munkát? Lehet. De a stabil üzletmenet, a tervezhető kampányok érdekében máshogy kell gondolni rá, és az első pillanattól úgy kell tervezni a kampányainkat, hogy hosszú távon felhasználóható eredmények szülessenek belőle, ráadásul kockázatmentesen. 2019-ben a várható változások miatt erre további erőforrásokat kell szentelni. A bevezetésbe, a finomításba, a követésbe, és a napi alkalmazkodásba is.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo