Tudni fogjuk, merre járnak a leveleink

2018. november 14. szerda - 09:04 / PP/MTI
  •    

A feladástól a kézbesítésig követhető lesz a könyvelt postai levélküldemények útja. A küldeményazonosítók megadásával az ügyfelek a posta honlapján vagy mobilapplikáción keresztül elérhetik az ajánlott levelek útjáról összeállított információkat.

A fejlesztés keretében több mint 8000 kézbesítő kap ipari mobiltelefont (PDA-t), amelyen rögzítik a küldeményátvételt. A címzettek ezen a készüléken elektronikusan igazolják aláírásukkal az átvételt, azaz megszűnik a papíralapú adminisztráció.magyar-posta-szabadmezos-rgb

A mobileszközökön az új típusú személyi igazolvány (e-személyi) azonosító funkciója is használható lesz, a kézbesítéskor a levél átvevője csak odaérinti a kártyáját a PDA-hoz, amely azonosítja, így nem kell külön megadnia személyes adatait, lerövidül az átvétel ideje.

A nagyobb forgalmú településeken a PDA-k mellett nyomtatókat is kapnak a levélkézbesítők, amellyel a küldeményértesítőket nyomtatják ki. Erre akkor van szükség, ha címzett, vagy átvételre jogosult személy nincs a címhelyen.

A fejlesztés részeként 2019 folyamán a posta kivezeti a papír alapú tértivevényt, így az átvétel igazolását elektronikus formában kaphatja vissza a feladó, akár már a tértivevényes levél kézbesítésének napján.

A projekt az Európai Unió támogatásával és a magyar költségvetés társfinanszírozásával valósul meg csaknem 2,4 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásból. Az országos indulás 2019 első felében várható – közölte a Magyar Posta.

Erre érdemes figyelni, ha online rendel karácsonyra
A karácsony előtti hetekben kiemelkedő a csomagforgalom, illetve a nemzetközi bejövő küldemények száma. A Magyar Posta arra figyelmeztet, hogy az online vásárláskor figyelembe kell venni a webáruház által jelzett szállítási időt és a vámszabályokat.

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor