Tovább szeletelik a Fiatot

Míg korábban a Chrysler/Jeep megvételével még nőtt a Fiat konszern, azóta tovább bontják, szervezik át Olaszország legnagyobb iparvállalatát, a világ sorrendben hetedik autógyártóját.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A haszonjárműveket gyártó Iveco várhatóan a következő, amelyik elválik a Fiattól. A vállalkozás iránt azért nagy az érdeklődés, mert az Iveco már korán úttörő volt a gázhajtású járműveknél és kezdeményező az elektromos meghajtásnál is.

Kép: en.wikipedia.org

A Fiat értékesíti nagy beszállítóját, a Magneti Marelli céget is. A 43 ezer alkalmazottat foglalkoztató, évi több mint 8 milliárd eurós forgalmat lebonyolító vállalatért 6 milliárdot kérnek, de a potenciális amerikai vevő, a KKR egyelőre csak 5 milliárdot ígért. Az amerikaiak összevonnák az olasz beszállítót a tavaly a Nissantól megvett Calsonic Kansei-jel. 

Önvezető autók: Európa lemaradhat az USA és Kína mögött
A liberálisabb szabályozás miatt az Egyesült Államok autógyárai ma előnyben vannak az európaiakkal szemben az önvezető autók fejlesztésében, és jó pozícióból indulhat Kína is, ahol nemsokára feloldják a közúti tesztelésre vonatkozó tilalmat – áll a Roland Berger és az FKA kiadványában.

A Chrysler/Fiat konszern vállalatainak tőzsdére vitele rendkívül előnyösnek bizonyul a fő tulajdonos, a Fiat-alapító Agnelli család kezében lévő Exor holding számára. (Az Exor egyébként többségi tulajdonosa a Juventus Turin labdarúgó csapatának is).

A Ferrari, amely három éve vált ki a Fiatból, a héten hozta nyilvánosságra nagyra törő terveit: a legendás sportkocsigyártó 2022-ig a jelenlegi évi 3,7 milliárd euróról 5 milliárdra kívánja növelni forgalmát, és 15 új modelljével meg akarja duplázni nyereségét – a jelenlegi 30 százalék helyett 38 százalékos haszonkulccsal.

A Fiat a jövőben a prémium szegmensre kíván összepontosítani. Az eladásokból származó tőke alapozná meg az erőfeszítéseket, hogy világmárkává tegyék a Jeepet, az Alfa Romeót és a Maseratit.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo