A cél a dán példa: ott a törvény előírja, hogy az élelmiszerboltokban, éttermekben végzett hatósági vizsgálatok eredményeit nemcsak az interneten kell közzétenni, hanem a bejáratoknál elhelyezett, a vizsgálatok kimenetelétől függő arckifejezésű „smileykon” is, amelyek előre mutatják, milyen környezetbe lépünk be.
A német hatóságok általában ugyan megfelelőnek találják a vizsgált helyszíneken a higiéniai viszonyokat, de természetesen feltárnak hiányosságokat is – mégpedig minden negyedik esetben. Érdekes módon azonban ezeket a tapasztalatokat általában nem hozzák nyilvánosságra.
Ennek a helyzetnek kíván véget vetni a Foodwatch nemzetközi és a FragDenStaat („Kérdezd meg az államot”) fogyasztóvédő szervezet. A héten indították meg Topf Secret („fazéktitok”) elnevezésű portáljukat, ahol a fogyasztó bejelentheti igényét egy megjelölt étterem, húsbolt, stb. ellenőrzési adatainak megismerésére.
(Forrás: Der Spiegel)