Piac és Profit konferencia: nem létezik digitális átállás, csak új üzleti modell

Egy digitális társadalomban, a negyedik ipari forradalom közepén élünk, és mint tudjuk, a hazai cégek kissé le vannak maradva a digitális átállásban európai viszonylatban is. Ugyanakkor valóban érdemes átállni? Kurtisz Krisztián, az UNIQA Biztosító Zrt. vezérigazgatója a Piac és Profit konferenciáján elmondta, hogy az elmúlt évek legnagyobb üzleti sikereit vizsgálva az derül ki, hogy érdemesebb egy új üzleti modellt kitalálni, mint egy régit digitalizálni.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

- A Facebook 8 év alatt ért el 1 milliárd embert, a telefonnak ehhez 120 év kellett, a televíziónak 80-90 év, a mobiltelefonnak pedig 50 év. Exponenciálisan fejlődik a világ, rövid időn belül komoly technológiai fejlődések lesznek még, és ehhez tudni kell alkalmazkodni – mondta el Kurtisz Krisztián a Piac és Profit konferenciáján.

Ideje váltani
Kép:PP/BartosGyula

A biztosító cég vezérigazgatója nem hisz a digitális transzformációban, az új üzleti modellekben viszont igen. – Ma már bárki legyőzheti a multinacionális cégeket. Ott van például az Uber, a Facebook vagy a Netflix. Ezekből egyik sem létezett 20 évvel ezelőtt, ennek ellenére ma világszinten meghatározó cégek, és ezek a cégek tökéletes példák arra, hogy a sikeres fejlődés ma nem arról szól, hogy egy meglévő rendszert megpróbálunk feljavítani vagy átalakítani – magyarázza Kurtisz Krisztián.

Az Uber-alapító tanácsai a sikeres vállalkozáshoz
Az amszterdami Startup Fest Europe-on tartott beszédéből kihagyott minden utalást az Uber elleni taxistiltakozásokról és a P2P-közlekedés jogi nehézségeiről. Inkább motivációs beszédet adott arról, hogyan legyen az ember jó vállalkozó. Mindezt az Uberrel és önéletrajzi vonatkozásokkal színesítve. Azt is megtudtuk, hogy mi az amerikai kiejtése az Uber szónak: ú-bőr.
Vegyük a taxizás forradalmasításának a példáját: nem az történt, hogy volt egy társaság, aki elkezdte felújítani a taxikat és képezni a sofőröket, hanem valakik újragondolták az egészet és visszamentek az alapokhoz. – Az Uber alapítói arra jöttek rá, hogy az emberek nem feltétlenül taxit szeretnének: az emberek utazni szeretnének, lehetőleg olcsón. Amikor az Amazon elkezdte bevezetni az elektronikus könyveket, akkor nem egy könyvtárat újítottak fel, amibe jobban lapozható könyveket raktak. Az emberek pusztán olvasni akarnak, mindegy, hogyan. Ennek felismerése adta az Amazon sikerét – mondta a szakember. A sor persze tovább folytatható: nem a Hilton bontotta le a szállodáit és kezdett el lakásokkal üzemelni. Az Airbnb pár srác ötlete volt, akiket zavart, hogy a hotelekben rossz kiszolgálást kaptak. De ami a legszebb ezekben az üzleti modellekben, hogy a kínált áruval nem is rendelkeznek ezek a cégek. Az Ubernek nincsenek autói, az Airbnb-nek nincsenek lakásai, a Facebook pedig nem csinál tartalmakat, pedig ő a legnagyobb tartalomszolgáltató.

Kurtisz szerint nem létezik digitális transzformáció, csak új üzleti modellek. A kkv-knak pedig el kell gondolkodni a fenti történeteken. A trend azt mutatja, hogy érdemes szolgáltatás alapúvá tenni a meglévő rendszereket, és a termékeket le kell csupaszítani. A kulcsszó nem a digitális transzformáció, hanem a digitális hozzáférés. Idővel minden ilyen irányba megy el, a biztosítástól a könyvolvasásig.

Az elmúlt évek sikercégeire, és úgy általában a digitális korszakra jellemző a sharing economy-ban rejtett lehetőségek kiaknázása. Így tudott az Uber autók nélkül, az Airbnb pedig ingatlanok nélkül világcéggé válni. Ha érdeklik a megosztáson alapuló gazdaságra épített üzleti modellek, illetve ennek a látás –és gondolkodásmódnak az előnyei, látogasson el a „Sharing economy – megosztásos gazdaság” című konferenciánkra.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo