Nem lesz vasúti Airbus – megvan az uniós döntés

Az Európai Bizottság nem járult hozzá, hogy a német Siemens és a francia Alstom egyesítse vasúti üzletágát. Az összevonás korlátozta volna a versenyt a nagy sebességű vonatok és a jelzőberendezések gyártásánál, hangzik a tilalom indoklása.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Marghrete Vestager, az unió versenyügyi biztosa rámutatott, hogy a két, a területen vezető nagyvállalat vasúti ágának összevonása hosszabb távon is magasabb árakhoz vezetett volna mind a vonatszerelvényeknél, mind a jelzőberendezéseknél.

Kép: Pixabay

Ezzel – bár a tervet mindkét ország kormánya támogatta – meghiúsult a „vasúti Airbus” terve. A két nagyvállalat az együttműködéstől azt várta, hogy jobban helyt tudnak állni a nemzetközi versenyben – különös tekintettel a kínai vonatgyártásra. Az ugyancsak cégek összevonásából kialakult kínai CRRC kétszer akkor vállalat, mint a Siemens és az Alstom együtt.

A francia gazdasági miniszter „súlyos, Európat gyengítő és Kínát segítő” lépésnek minősítette az uniós döntést. (Forrás: ARD)

Nehezményezik az állami hátszelet a német gyáriparosok
Kína nem a piacgazdaság, a liberalizmus, hanem a gazdaság növekvő állami irányítása felé fejlődik, ez versenytorzító, állapítja meg a Német Gyáriparosok Szövetségének állásfoglalása.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo