Versenykorlátozás cikkek

Nem lesz vasúti Airbus – megvan az uniós döntés
Az Európai Bizottság nem járult hozzá, hogy a német Siemens és a francia Alstom egyesítse vasúti üzletágát. Az összevonás korlátozta volna a versenyt a nagy sebességű vonatok és a jelzőberendezések gyártásánál, hangzik a tilalom indoklása.

A márkaimázs védelme – árulhat-e a viszonteladó az online piactereken?
A szelektív forgalmazási rendszerek létfontosságúak egy-egy márka imázsának fenntartása szempontjából, az árusítás e formáját az Európai Bizottság már korábban az uniós versenyszabályokkal összeegyeztethetőnek találta. Az internetes piac közelmúltbeli fejlődése, a Vaterához és az Amazonhoz hasonló oldalak széleskörű használata azonban új kérdéseket vet fel az ilyen értékesítési rendszerek előírásaival kapcsolatban. Ezeket tekintik át Paseczki Loránd és Virág Péter, a Horváth és Társai Ügyvédi Iroda DLA Piper munkatársai.