Mindennel szembemennek a magyar vásárlók

A magyar online vásárlók szembe mennek a globális fogyasztói szokásokkal. Okostelefon helyett számítógéppel rendelnek, méghozzá a legtöbbet nem a karácsonyi szezonban, hanem februárban, méghozzá mindig a hét második felében.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Bár vitathatatlan tény, hogy a netes vásárlás mennyivel kényelmesebbé teszi az emberek életét, a kereskedőknek mégis érdemes a jelenség mélyére nézni, és az esetleges kihívásokkal megküzdeni, megoldásokat keresni. Milyen eszközöket használnak például a magyarok online vásárlás esetén? Mennyit költenek ilyenkor? Hogyan változik a vásárlói trend az év folyamán? Férfiak vagy inkább nők veszik igénybe ezt a szolgáltatást? A Picodi.com elemzői ezeknek jártak utána a tavalyi és az idei év rendelkezésre álló adatai alapján.

Hogyan alakítsunk ki bizalmat az online térben?
A bizalom nem alakul ki magától, tenni kell érte! Vannak bevált módszerek a személyes interakció kapcsán, de hogyan építsünk bizalmat az online térben? Szakértőnk válaszol.
Az okostelefonok a rangsor végén kullognak

Annak ellenére, hogy az okostelefonok népszerűsége világszerte töretlen, úgy tűnik, a magyarok inkább asztali számítógépen vagy laptopon bonyolítják legszívesebben vásárlásaikat. Háromból mindössze egy neten történt tranzakciót hajtottak végre okostelefonról tavaly.

Az adatokból az is kiderült: a tabletről történt rendelés esetén körülbelül 3 ezer forinttal kevesebbet költ egy átlagos vásárló a számítógépről történő vásárlással szemben. Tabletről átlagosan 6277 forintot, számítógépről 9229 forintot költöttek.

Az egyik talán legfontosabb kérdés: nők vagy inkább férfiak szeretnek online rendelni? A számok alapján úgy tűnik, a hölgyek (66%) jobban kedvelik ezt a rendelési formát, mint a férfiak (34%).

Nem meglepő, hogy a fiatal felnőtt korosztály preferálja leginkább ezt a vásárlási módot. Az online vásárlók 31 százaléka 25–34 év közötti. Őket követi a 35–44 éves korosztály (28%), majd a 18–24 évesek (13%). A fennmaradó 28 százalék a 45 év feletti korosztály tagjai.

Sűrű év vége

Úgy tűnik, februárban költenek a legtöbbet a magyarok: az átlagos rendelési érték ebben a hónapban a legmagasabb:10 246 forint. Ezt követi a rangsorban szeptember és október (7371 és 7227 forinttal).

Ezzel szemben például novemberben az átlagos költés „mindössze” 4838 forintra tehető – ez az eredmény elsőre meglepőnek tűnik, hiszen erre a hónapra esik a Black Friday akció is. A látszólagos ellentmondásra azonban egyszerű a válasz: ebben az időszakban bár kisebb összegben, de több helyről adnak le rendelést a vásárlók, így az egy tranzakció idején elköltött összeg kevesebbnek tűnik, de több helyről (boltból) adódik össze. Ezt támasztja alá, ha nem az átlag költési értéket, hanem a valódi vásárlások számát vizsgáljuk: Novemberben éri el a vásárlói aktivitás a legmagasabb számot – több, mint az éves rendelések egynegyedét erre a hónapra időzítik a vásárlók.

Mit vár el a vásárló egy webáruháztól?
Az e-kereskedelemben nincsenek határok, ez óriási lehetőséget kínál a magyar webáruházaknak, de nem csak nekik! A nagykereskedelmi ellátók elvihetik a nagykereskedelmi piacot. Mi marad nekünk? A PSD2 fellendítheti az e-kereskedelmet? Hogyan használjuk ki előnyösen a fizetési feltételek felgyorsulását?
A második legforgalmasabb hónapnak – nem meglepő – a december mutatkozik (14,3%), a karácsonyi ajándékokat utolsó pillanatban beszerzők száma ugyanis megdobja ekkor a forgalmat. Ezt követi a rangsorban október (9,7%). A legalacsonyabb aktivitást januárban mutatják az online vásárlók, az átlagos költés ekkor 6145 forintra tehető.

Ha az egy héten belüli, naponkénti megoszlást vesszük alapul, jól látszik, hogy a magyarok hétfőnként vásárolnak a legkevésbé, a hét második felében és a hétvége közeledtével azonban egyre inkább – kifejezetten szerda és csütörtök mutatkozik népszerűnek. A napszakok tekintetében a délután, este tűnik a legforgalmasabbnak, ami nem is csoda, hiszen az akciók többségét este 7-8 körül teszik publikussá az online boltok. A rendelések 32,5 százalékát 12 és este 6 között adják le a vásárlók.

A legnépszerűbb termékkategóriák – online vásárlás esetén – a ruházat, elektronikai eszközök, cipők és minden egyéb, Kínából rendelt kiegészítő.

Az elemzés teljes formában itt elérhető!

 

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo