Milyen Facebook algoritmusváltozásokra számíthatunk jövőre?

Több millió cégnek és hirdetőnek tud fejtörést okozni, ha Zuckerberg és csapata gondol egyet, és csavar egy kicsit a korábbi beállításokon. De azért nem reménytelen a helyzet, csak résen kell lenni, és oda kell figyelni a változásokra, a közelgő trendekre – hívta fel a figyelmet a 7Digits szakértője.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

“A Facebook algoritmusa egy nagy fekete lyuk”, “senki nem tudja, valójában mi történik a kódsorok között”, “a Facebook algoritmusának útjai kifürkészhetetlenek” - gyakran hallunk ilyen, és ehhez hasonló megjegyzéseket a közösségi óriás működési elvével kapcsolatban.

Létezik egy hivatalos képlet, amely ugyan leírja, hogy a Facebook algoritmusa aszerint dolgozik, hogy egyszerre maximalizálja a felhasználói élményt, és optimalizálja a hirdetők kampányait, de ennél jobban nem részletezik a benne rejlő mágiát. Tehát való igaz, hogy pontosan senki nem ismeri a Facebook “agyát”, így több millió cégnek és hirdetőnek tud fejtörést okozni, ha Zuckerberg és csapata gondol egyet, és csavar egy kicsit a korábbi beállításokon. De azért nem reménytelen a helyzet, csak résen kell lenni, és oda kell figyelni a változásokra, a közelgő trendekre.

Kép: Guardian

Mielőtt rátérnénk, mivel érdemes számolni 2019-re, tekintsük át gyorsan mik voltak a legfontosabb algoritmust érintő változások idén.

Év elején robbant a hír, hogy a céges profiloknak leáldozott, mivel a friss és ropogós 2018-as algoritmus a közösségépítést, az interakciókat, a barátokat és a helyi híreket helyezi előtérbe. Drasztikusan le is csökkent a vállalati oldalak organikus elérése. Ki több, ki kevesebb sikerrel tudta leküzdeni a változást, de alapvetően nagyobb kereslet alakult ki a fizetett facebook hirdetések iránt, hiszen így még maradt esély a fogyasztók közösségi médiában való elérésére.

Ezen kívül, az álhírekkel kapcsolatos botrányok következtében az új algoritmust arra is kiképezték, hogy kezdje el felderíteni a hamis tényeket, kattintásvadász és megtévesztő oldalakat, hogy ezzel is hozzájáruljon a közösség védelméhez, és egy olyan megbízható, globális platformot teremtsen, amely maximalizálja a felhasználói élményt.

Nem csak Trumpnak lehet jó eszköz a Twitter
Elérni a megfelelő embereket, a megfelelő pillanatban, a megfelelő hozzáállással: ez a hirdetők egyik legnagyobb kihívása minden szektorban. Egy friss felmérés szerint a Twitter képes összekötni a brandeket a legbefolyásosabb közönséggel éppen akkor, amikor azok a legbefogadóbbak, így a hirdetők is pontosabban célozhatnak
Mivel készüljünk 2019-re?

Az algoritmust továbbra is aszerint fogják tovább fejleszteni, hogy milyen trendeket mutatnak a fogyasztói szokások. Így ez alapján arra törekszenek, hogy minél minőségibb időt tudjanak eltölteni a felhasználók a Facebook-rengetegben. Ahogyan idén is, jövőre is még az audiovizuális tartalmaké lesz a főszerep - pontosabban, az egyre hosszabbaké. Az augusztusban nemzetközileg elérhetővé váló Facebook Watch is megkezdte térhódítását, bekerülve ezzel egyre több felhasználó napi közösségi média rutinjába.

A trendek alapján azt a megállapítást tehetjük, hogy leginkább az epizodikusan visszatérő, sok interakciót kiváltó és/vagy érzelmekre ható videók illetve vlogok fogják bezsebelni a nézettség nagy hányadát. A hirdetőknek jó hír, hogy hazánkban november végével elérhetővé vált a Facebook Watch-on belüli hirdetés lehetősége. Sokáig tesztelték ezt a funkciót, és most, első körben a Javasolt videók között fognak megjelenni a hirdetések ezen a felületen. További Watch-on belüli elhelyezésekre is lehet még számítani, hiszen ennek a platformnak nagy jövőt jósolnak a szakértők.

A felhasználói élmény szempontjából további újítások várhatóak a Facebook Stories kapcsán. Lehetősége lesz a felhasználónak kiemelni kedvenc sztorijait, és tematikusan csoportba is tudja majd rendezni őket a profilján - igen, az Instagram Highlights funkciója ide is megérkezik hamarosan. Tehát ebből következően a fogyasztók nagyobb figyelmet fognak szentelni az itt elhelyezett tartalmaknak, így mindenképpen érdemes lesz Facebook Stories placement-ben gondolkoznia a hirdetőknek.

Kitől kérjen engedélyt a hűtő a hideghíváshoz?
Változik a fogyasztók és a vállalkozások hozzáállása is: mind fontosabb az élmény szerepe a marketingben. Azonban itt is mindent felülírhat a technológia fejlődése, amely olyan új kérdéseket vet fel, amelyekre nincsenek megfelelői válaszaink.
Ahogy az említett fejlesztésekből is jól látszik, egyre nagyobb hangsúlyt helyez a Facebook a mobil élményre, reagálva arra a fogyasztói tendenciára, hogy sokkal inkább az okostelefonokról használják a júzerek a közösségi hálót. Így a céges profiloknak is törekednie kell a mobil élmény növelésére, illetve érdemes lesz kipróbálni a mobil elhelyezésekkel dolgozó kampányokat is. Az Instant form-ok, Instant experience-ek, Facebook Stories, valamint Instagram Stories kampányok fellendülését várhatjuk.

Aki betervezte a 2019-es stratégiába, hogy jövőre is még ringbe száll az felhasználók organikus eléréséért, annak érdemes figyelmet szentelni a Newswhip legújabb riportjában közölt kutatás eredményére. Az elmúlt 5 év kumulált adatait vizsgálva ugyanis megállapították, hogy melyek azok a tartalomtípusok, amik működnek, és melyek azok, amik kevésbé.

Íme:

Egyelőre ezekre a fejlesztésekre számíthatunk a jövő évben, de nem kizárt, hogy előrukkol még valamivel a közösségi óriás, hogy megtartsa piacvezető szerepét. Így ha első kézből szeretnél értesülni a Facebookkal kapcsolatos hírekről és fejlesztésekről, akkor a Newsroom-ot neked találták ki.

Szerző:

Pusztai Petra,

Facebook (Blueprint minősítésű) Account Menedzser

7 Digits

Nem felesleges nyűg a marketing
Szinte minden üzleti konferencián elhangzik, hogy mennyi időt, energiát szentelnek a magyar kkv vezetői a logisztikai folyamatokra, a megfelelő munkatársak megtalálására, a könyvelőre, vagy éppen a marketingre. Ez utóbbi mégis sokszor felesleges nyűgnek tűnik. Hiába tudják a cégvezetők, hogy a marketing hozzásegítheti őket a vágyott árbevételhez, mégsem olyan egyszerű döntést hozni arról: mennyit költsünk rá, milyen eszközöket használjunk.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo