Mikor és hogyan éri meg webshopot indítani?

2018. július 17. kedd - 06:00 / piacesprofit.hu
  •    

Szombati Gergő másodállásban indította saját webshopját, a napokban a Kosárérték.hu-nak beszélt arról, hogy kinek és hogyan érdemes beszállni az e-kereskedelembe.

Webáruházat indítani vonzó opció lehet azoknak, akik szeretnének saját lábra állni az alkalmazotti munkaviszony helyett. Azzal mindenképpen számolni kell, hogy egy üzlet beindítása és felfuttatása időbe telik, nincs ez máshogy az e-kereskedelemben sem.

Nehezíti a helyzetet, hogy ha valaki a szabad idejében indítja be a vállalkozását, akkor lassabban tud növekedni, mert kevesebb időt és figyelmet tud rászánni. Megvan ugyanakkor az az előnye, hogy kisebb a kockázat, ha valami mégis balul sül el, és nem lesz sikeres a próbálkozás, a biztos főállás még mindig biztosítja a megélhetést.

Nagy webshop-felmérés: jól mennek a hazai webáruházak
A hazai webáruházak több mint kétharmada könyvelt el forgalomnövekedést a tavalyi évben – derül ki a WebShop Experts és a ShopRenter legutóbbi, immáron 11. alkalommal lefolytatott Nagy Webáruház Felmérésének eredményéből.

Szombati Gergő, a  RUSZTIK Home webáruház tulajdonosa a Kosárérték.hu-nak elmondta, napi 3-4 órát foglalkozik saját, másodállásban üzemeltetett webshopjával, és nagyjából havi 100 csomagot szállíttat ki a vásárlókhoz. A hat éve indult webshopot jelenleg teljesen egyedül működteti, bár volt rá példa, hogy kiszervezett feladatokat, például a logisztikát, de később eredményesebbnek bizonyult, ha saját maga szervezte ezeket a tevékenységeket is. Jelenleg, mondta, csak az informatikai megvalósítást szervezi ki szabadúszó fejlesztőknek.

Szerinte annak, aki saját webshopot indítana, elsőként a webshop motort használatát kell megtanulni kívülről-belülről, azaz a termékfeltöltést, a kedvezmények beállítását, a riportokat, minden részletét. Ezen kívül elengedhetetlen, hogy az Analytics-et tudja kezelni, tudjon statisztikákat készíteni saját magának.

Szombati Gergő szerint, aki most kezd bele saját webshop indításába, annak sokkal több pénzt kell beletennie ahhoz, hogy láthatóvá váljon. Mivel vannak régi szereplők, nagy szereplők a piacon, a belépési küszöb is magasabb, és nem várható el az, hogy egy új webshop az első évben akár nyereséget is termeljen. „Egy az elmúlt néhány évben multinál dolgozó, jól megfizetett embernek, aki épp váltani szeretne, az irodai munkáját cserélné le valami újra, nem ez lesz a kézenfekvő megoldás. Maximum akkor, ha vannak tartalékai, és fel tudja vállalni hogy kilép, és teljes egészében arra tud koncentrálni, hogy az új webáruházát felpörgesse” – mondta.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Feliratkozom a(z) Pénzszerzés téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor