Nagy webshop-felmérés: jól mennek a hazai webáruházak

2018. július 12. csütörtök - 11:00 / piacesprofit.hu
  •    

A hazai webáruházak több mint kétharmada könyvelt el forgalomnövekedést a tavalyi évben - derül ki a WebShop Experts és a ShopRenter legutóbbi, immáron 11. alkalommal lefolytatott Nagy Webáruház Felmérésének eredményéből.

A rekordszámú, 894 webáruház részvételével készült felmérés alapján az online áruházak csupán 6 százaléka számolt be a forgalom csökkenéséről, ami igazán biztató jövőképet vetít előre a szektorban – írja a WebShop Experts. Az interneten legjobban értékesíthető termékek listájának első 3 helyét idén a háztartási és vegyi áruk, a kozmetikai termékek és a gyógyszerek, vitaminok foglalták el.

A résztvevő webáruházakban 2017-ben átlagosan 20 355 Ft volt az átlagos kosárérték. A konverziós ráta pedig 1,37 százalék körül mozgott (azaz 100 látogatóból átlagosan ennyien vásároltak a webáruházakban). A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét (a hazai webáruházak 82 százaléka biztosít ilyen lehetőséget), de 53 százalékuknál már bankkártyával is tudunk fizetni. Ez utóbbi fizetési mód egyre elterjedtebb a webshopok körében. Három évvel ezelőtt még csak a webáruházak 36 százaléka biztosította ezt a fizetési lehetőséget.

Forrás: WebShop Experts

Forrás: WebShop Experts

Fontos a keresőoptimalizálás, feljövőben az Instagram

Szállítási módok közül továbbra is a házhoz szállítás vezet (89 százalék), de 67 százalékuk biztosít személyes átvételi lehetőséget is. Emellett egyre népszerűbbek az úgynevezett „köztes megoldások” is. A webáruházak 26 százaléknál átvehetjük a csomagot MPL Posta Ponton, ugyancsak 26 százalékuknál GLS csomagponton, illetve 14 százalékuknál Pick Pack Pont átvevőhelyen is. A csomagautomaták pedig már minden ötödik webáruháznál elérhetőek.

500 milliárd felett az e-kereskedelem forgalma
Több mint negyedével bővült 2017-ben a hazai webáruházak forgalma. Az 500 milliárdos határ ezzel megdőlt, s fél évtizeden belül elérhetőnek ígérkezik ennek a duplája is.

Idén a kutatás kitért arra is, hogy a mindennapi működés során milyen nehézségekkel kell szembenézniük a webshopoknak. A válaszadók 45 százalékának leginkább a marketinggel gyűlik meg a baja, 30 százalékuknak a termékek feltöltése, 19 százalékuknak a design testreszabása, 15 százalékuknak az ügyfélszolgálat ellátása, míg minden tizedik e-kereskedőnek a rendelések feldolgozása is gondot okoz.

A tulajdonosok által 3 leghatékonyabbnak tartott marketing eszköz a keresőoptimalizálás (amit 68 százalékuk alkalmaz), a Google Adwords hirdetések, illetve holtversenyben a remarketing és a közösségi média. Ez utóbbi a legnépszerűbb marketing eszköz is egyben, a webáruházak 72 százaléka használja.

A webáruházak körében a Facebook az egyeduralkodó közösségi média platform (88 százalékuk használja), de az Instagram szerepe is egyre jobban felértékelődik. 2016-ban még csak az e-kereskedők 15 százaléka, ma már több mint minden harmadik webshop tulajdonos érzi szükségét a képmegosztó oldalon való jelenlétnek. A Twitter és a Google+ népszerűsége – ahogy az az elmúlt években tapasztalható – tovább csökkent.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor