Mi lesz azokkal, akiknek nem telik majd villanyautóra?

Az átállás a belső égésű motorokról az elektromosokra lényegesen megemeli majd az autók árát és felmerül a kérdés, hogy alacsony jövedelműek megengedhetnek-e majd maguknak saját kocsit – jelentette ki a Volkswagen konszern felügyelő bizottságának elnöke.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Hans Dieter Pietsch hangoztatta: ha átállnak a villanyautókra, a jelenlegi árszínvonalat nem lehet tartani, a most gyártott, olcsóbb kisautók fokozatosan eltűnnek majd a konszern kínálatából. Ilyen körülmények között felmerül a kérdés: alacsony jövedelmű emberek megengedhetnek-e majd maguknak a jövőben saját autót.

Az új e-Golf commons.wikipedia.org

A VW első elektromos kocsija mintegy 30.000 euróba, azaz kereken 10 milló forintba kerül majd. Pietsch szerint a politika felelős a kialakuló helyzetért, mert a Volkswagen csak elektromos autók bevezetésével tud megfelelni az átlagos károsanyag-kibocsátás követelményeinek.

Egyébként a Volkswagen, amely korábban fő vetélytársának minősítette a Tesla-t, az amerikai elektromos autógyártót, most

Egyedül nem megy: társulnak a vetélytársak
BMW és Mercedes, a két nagy vetélytárs együtt kíván működni, különben nem bírnák az önvezető – és az elektromos autók fejlesztésének milliárdos költségeit. Közös platformon készülhet majd a BMW 1-es és a Mercedes A-típusa is.
együttműködésre lépett vele. A VW újonnan alapított amerikai leányvállalata villanyautó-töltőálllomások hálózatát építi ki az Egyesült Államokban. Még idén felállítják az első 100 állomást, amelyekhez a Tesla szállítja a tároló akkumulátorokat. A 210 kWh kapacitású telepeket olyan időszakokban töltik fel a hálózatról, amikor olcsóbb az áram és azok csúcsidőben is ki tudják majd elégíteni az igényeket.

A VW egyébként egyfajta kártérítésként építi ki a töltőhálózatát, 10 év alatt, 2 Mrd. dolláros költséggel. A beruházás része annak az egyességnek, amelyet a VW amerikai dízel-botránya után kötöttek a hatóságokkal.

(Forrás: Die Welt)

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo