Ma már nem elég jó szolgáltatást nyújtani

Már nemcsak a fogyasztók változó szükségleteinek és igényeinek kielégítése, hamem a „fogyasztói élmény” áll a középpontban, amikor termékek, szolgáltatások tervezéséről van szó, írja a Budapest Lab.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Budapest Lab a török online-gigiastore, a Hepsiburada vezetőjét idézi, aki a World Economic Forum blogján megjelent bejegyzésében arról ír, hogy ma már nem elég jó szolgáltatást nyújtani. A cégeknek, mint mondja, be kell látnia, hogy a fogyasztói élmény nem egy külön feladat, amivel a cég egy dedikált osztálya foglalkozik, hanem része minden folyamatnak és minden dolgozó munkájának. Erre pedig a működési módnak is reagálnia kell.

A fogyasztói élmény fejlesztéséhez egyáltalán nem (csak) a marketing stratégiát kell ezen fogyasztói szegmensek, perszónák igényeihez alakítani, hanem magát az üzleti modellt is. A hagyományos módszer, amely a vásárlókat vásárlási szokásaik és termékpreferenciáik szerint azonosította, már nem működik elég hatékonyan. A cégeknek úgynevezett „buyer persona”-kat, vagyis vásárlói személyiségeket kell azonosítania és rájuk tervezni a működést.

Beszélő színek: ne hagyjuk figyelmen kívül a lélektani hatást
A színek érzéseket generálnak. Az érzések cselekvést. A cselekvésekre ösztönzés pedig bevételt növelhet. Szakértőnk segítségével elmélyedünk a nyomdai munkákban, kiadványoknál szórólapoknál használt színek világában.
Nem létező kuncsaft

A buyer persona tulajdonképpen maga az átlagos vásárló, vagyis egy adott vásárlói szegmenst képviselő fiktív személy, aki magában hordozza a célcsoportod jellegzetességeit. Bár nem létezik, de tulajdonságait valós adatok összesítésével határozzuk meg. Állhat mögötte piackutatás, korábbi vásárlói adatok elemzése és mindaz a „puha” tudás, amit a vevőidről felhalmozunk a cég működése során.

Például minden anyuka vásárol dolgokat a gyermekének, de biztosan jelentős különbségek lesznek a vásárlás módjában egy dolgozó és egy, a gyerekeivel otthon lévő nő esetében. Kutatások szerint előbbiek számára a legfontosabb, hogy a legjobb ajánlatot találják meg, míg utóbbiak elsősorban gyorsan túl akarnak lenni a vásárláson. A dolgozó anyáknak fontos lehet a hosszabb nyitva tartás, hogy munkaidőn túl is el tudják intézni a vásárlást, a közösségi médiában pedig inkább este kilenc után lehet elérni őket. Elég nyilvánvaló, hogy egy gyermekeivel otthon lévő nőnek egészen más a napirendje, szokásai és igényei is.

A cikk kiemeli azt is, hogy a trendek és a technológia folyamatos változása miatt agilis és a változásokhoz alkalmazkodni képes céget építeni. Folyamatos termék- és szolgáltatásfejlesztésre van szükség, ennek sikere pedig leginkább a csapaton múlik. A beosztottaknak és a vezetőknek is képben vannak a fogyasztói igényekkel kapcsolatban, emellett az alap terméket, szolgáltatást is folyamatosan vizsgálni és adaptálni kell.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo