Kevesebb játék és reklám – csalódást hozott a kínai óriáscég

2019. november 13. szerda - 17:54 / PP/MTI
  •    

Gyengébb eredménnyel zárt a Tencent, mint várták.

Elemzők által vártnál kisebb lett a Tencent Holdings kínai internetes óriásvállalat profitja az idei harmadik negyedévben részben amiatt, hogy csökkent a reklámokból és a mobiljátékok eladásából származó bevétele.

A Tencent, amely piaci tőkeértéke alapján a világ egyik legnagyobb technológiai vállalata, szerdán azt közölte, hogy a szeptember végével záródott három hónapban az adózott eredménye 20,38 milliárd jüan (2,91 milliárd dollár, 1 jüan=43,30 forint) lett. Ez kisebb az egy évvel korábbi 23,33 milliárd jüannál és elmaradt a szakértői várakozások átlagában szerepelt 23,45 milliárd jüantól.

A cég negyedéves bevétele összességében 21 százalékkal, 97,2 milliárd jüanra (13,75 milliárd dollár) emelkedett, elmaradt a várt 98,2 milliárd jüantól. A Tencent reklámbevétele 28 százalékkal, 3,7 milliárd jüanra, a legnagyobb bevételt termelő szegmens, az okostelefonos játékok üzletágának a bevétele pedig 25 százalékkal, 24,3 milliárd jüanra zsugorodott.

A cég fizetős üzenetküldő mobilalkalmazása, a WeChat aktív felhasználóinak a száma 1,15 milliárd volt szeptember végén, éves összevetésben 6 százalékkal nőtt ez a szám.