Kapcsolatépítés egyszerűen és elegánsan

Ősszel pezseg az üzleti élet. Konferenciák, üzleti reggelik és üzleti kézfogók, társasági események mind-mind remek lehetőséget adnak arra, hogy új ismeretségeket kössünk, új üzleti partnerekre tegyünk szert, és így friss lendületet kapjon a vállalkozásunk.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Jelenlét című könyvében Amy Cuddy ír egy hosszú – mintegy tizenöt éves – és több tucat nemzetre kiterjedő kutatásról. Kiderült, hogy éljünk bár a világ bármely pontján, ha egy új emberrel találkozunk, ösztönösen két kérdésre keressük a választ:

  1. Bízhatok ebben az emberben?
  2. Képes vagyok respektálni őt?
Könnyű belátni tehát, ha sikeresek szeretnénk lenni a kapcsolatépítésben, azt kell elérnünk, hogy beszélgetőtársunk – a szívében – mindkét kérdésre igennel feleljen.

fotó: flickr/nguyen hung vu

Öltözzünk a sikerhez

Noha az alulöltözöttség korát éljük, különböző közelmúltbeli kutatások arra hívják fel a figyelmet, hogy rosszul tesszük, ha követjük ezt a trendet. Ha pénzről, megbízhatóságról, pozícióról, hozzáértésről van szó, bizony nemcsak hitelesebbnek tartjuk a formális öltözéket (kosztümöt, illetve öltönyt) viselőket, de nagyobb magabiztosságot éreznek ők maguk is, bátrabban tárgyalnak, sőt hajlamosabbak vezetői szemlélettel gondolkodva mindig a nagyobb képet is látni egy-egy probléma megoldása során. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy a dress code-ot most más módon felrúgva, mindenhová formális öltözékbe menjünk, de ha van mozgásterünk, válasszuk ezt a megoldást.

A sok beszéd taszítja az üzleti partnereket
Nem szükséges bemutatni cégünket egy üzleti találkozó alkalmával ahhoz, hogy vállalkozásunk fellendítésére megfelelő üzleti partnereket találjunk. A tapasztalatok azt mutatják ugyanis, hogy a termék-, vagy szolgáltatásközpontú bemutatkozások taszítják az üzleti élet képviselőit. Mészáros György, a több mint 500 üzleti találkozót megszervező és lebonyolító Magyar Vállalatvezetők Üzleti Közösségének (MVÜK) alapítója szerint, ha valaki eladni akar egy kapcsolatépítés céljából létrejött találkán, szinte biztosan üres kézzel távozhat.
Érdekesebb ember, aki rám kíváncsi!

Van egy udvarias gesztus, amit a legnagyobb üzletemberek tökélyre fejlesztettek: a figyelmes hallgatás képessége. A kutatások szerint azokat a beszélgetőtársakat kedveljük jobban, akik meghallgatnak bennünket, s nem azokat, akik lyukat beszélnek a hasunkba. Ez a képesség ugyanakkor lehetőséget ad arra is, hogy jobban megismerjük partnerünket, illetve megfontoltnak és ezáltal megbízhatónak tűnjünk. A figyelmes hallgatás aktív tevékenység. Érdeklődjünk beszélgetőtársunk személye és üzleti céljai iránt, és nonverbális gesztusainkkal is fejezzünk ki osztatlan figyelmünket.

Storytelling – megéri érdekesen mesélni

Unalmas cégbemutatás helyett legyen egy rövid történetünk az egyik érdekes munkánkról. Egyrészt jobban megérti beszélgetőtársunk, hogy mivel foglalkozik a vállalkozásunk, másrészt úgy tudjuk megkülönböztetni magunkat a versenytársainktól, hogy egy szóval sem utalunk rájuk. S mivel valamennyien szeretjük a történeteket, ezért jobban is emlékszünk rájuk, és könnyebben megjegyezzünk a történet mesélőjét is. Ráadásul a szenvedély, ami ilyenkor óhatatlanul érezhető a hangunkból, valóban szimpatikussá tesz bennünket.

Apró gesztus a kapcsolatért

Egy networking esemény nem ér véget a távozással, hiszen azért mentünk oda, hogy az ott elkezdett beszélgetések később is folytatódjanak. Elegáns módja az ismételt kapcsolatfelvételnek és a rólunk kialakult pozitív kép megerősítésének, ha egy e-mailben nemcsak kifejezzük örömünket, hogy megismerkedtünk, hanem kapcsolódva egy témához, amit a beszélgetésben a partnerünk mondott, egy apró gesztust teszünk. Megküldjük egy cikk linkjét, ami érdekelheti, vagy felajánljuk, hogy bemutatjuk valakinek.

Szerző: Dr. Erdős Zsuzsanna üzleti etikett tanácsadó, coach

További olvasnivaló a témában: Amy Cuddy: Jelenlét Carmine Gallo: Storytelling Zack Devora: Networking – Gyakorlati útmutató introvertált, túlhajszolt és kevés kapcsolattal rendelkező emberek számára

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo