Így választ mukahelyet az Y és a Z generáció

A rugalmas munkavégzés, az alapfizetés és a munkatársak személye a legfontosabb tényezők a jövő munkavállalói számára leendő munkahelyük kiválasztásakor.

A PwC felmérésében a vizsgált 36 tényező relatív fontosságát tekintve a megkérdezettek a rugalmas munkavégzést, az alapfizetést és közvetlen munkatársaikat sorolták az első három helyre (utóbbi kettő a tavalyi évhez képest helyet cserélt egymással).

Kép: Offiseven

A negyedik helyre idén a cafeteria lépett előre, de előkelőbb pozícióban végzett a távmunka is, valamint továbbra is alapelvárásként fogalmazza meg az Y és Z generáció az őszinte és nyílt kommunikációt a vállalatvezetés irányából. A sor végén a mai, hazai toborzási gyakorlatban ismerős elemek szerepelnek: cégnév, vízió és stratégia, valamint társadalmi felelősségvállalás.

A válaszadók 75%-a számol Budapesttel mint munkavégzési hellyel, míg 16%-uk Győrben is el tudja képzelni az életét. A preferált iparágak közül a legtöbben a pénzügyi terület iránt érdeklődnek (25%), ezt szorosan követik a tanácsadási (20%), a telekommunikáció és média (19%), illetve az IT (18%) szektorok.

A felmérés minden évben vizsgálja azt is, hogy a fiatalok vállalnának-e külföldön munkát, és mely szempontok

Néhány év és itt az alfa-generáció
Milyen értékrenddel és szokásokkal érkezik a munkaerőpiacra a 2005 után született alfa-generáció, melynek tagjai már nem is ismerik, milyen az, amikor az életvitelünk még teljesen offline és analóg volt online és digitális helyett?
ösztönzik őket erre, vagy éppen milyen feltételek teljesülése esetén maradnának Magyarországon. A válaszokból kirajzolódik, hogy mindkettő mellett ugyanazok az érveik: az anyagi kompenzáció és a karrierfejlődés – ezek az érvek a munkaerőpiacon eltöltött évekkel arányosan még inkább erősödnek” – hangsúlyozta Bencze Róbert, a HR-tanácsadási szolgáltatások igazgatója.

A felmérés számbeli és demográfiai szempontokat vesz figyelembe, így kiterjedtsége miatt

mankóként szolgálhat a hazai vállalatok számára, hogy mivel szólítsák meg sikeresen a fiatalokat, milyen módon célszerű újragondolniuk a munkavállalóknak kínált juttatásaikat, milyen munkaszervezési módszereket érdemes bevezetniük.

A felmérés adatai abban is segítik a vállalatokat, hogy milyen iparági vagy helyi specifikus márkaüzeneteket célszerű megfogalmazniuk annak függvényében, hogy milyen iparágban és az ország mely szegletében keresik jövőbeli munkavállalóikat – tette hozzá Bencze Róbert.

A közel 20 000 leendő pályakezdő munkahely-választási preferenciáiból többek között az is kitűnik, hogy

az Y és Z generációs munkavállalók számára egyre fontosabb az a környezet, amely a munkahelyükön körülveszi őket, és ez nem csak az infrastruktúrára, vagy a munkatársakra, hanem a vállalati menedzsment belső kommunikációjára is igaz

– mondta el Dr. Futó Péter a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének elnöke.

A PwC Magyarország a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségével (MGYOSZ) közösen Top 10 Legvonzóbb Munkahelye Díj összesített 1. helyezését a Morgan Stanley Magyarország Elemző Kft-nek ítélte.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo