Hogyan értékeld a webmesterek honlapjait és árajánlatukat?

2011. március 28. hétfő - 20:02 / piac-profit.hu
  •    

Komáromi Zsombor miközben 7 éven át a Philips és a Sony marketing részlegén dolgozott, elindította saját webes vállalkozását. Ezután kirándulást tett a média világába: négy éven át a HáziMozi magazin főszerkesztője volt. A magazin ezalatt lett Magyarország első DVD mellékletes lapja, és ért el a szórakoztató elektronikában azóta is példátlan olvasottságot havi 24000 eladott példánnyal. 2004-től mégis független műszaki újságíró lett, hogy otthonról dolgozva többet lehessen családjával. Az elmúlt években szinte teljesen az online világ felé fordult, és kisvállalkozások forgalmát növeli üzleti honlapok készítésével. A Piac és Profit Online-on 15 részes sorozatot indít. Íme, a tizenegyedik rész.

Mondják, hogy a cipésznek a lyukas a cipője, a szabónak szakadt a ruhája, az autószerelőnek zörög az autója. Ez a mondás talán arra utal, hogy egy mesternek nincs ideje saját magának rendesen elkészíteni azt a terméket, amit másnak gyárt.

Erre én csak azt mondom: a lyukas cipőjű cipésztől ne vegyél semmit! Egy igazi mester saját magának a legjobb árut készíti, és a csúcsminőségű termékét használja. Ha nem így van, honnan tudja, hogy a termékei miért jók az ő vásárlóinak?

Ha egy webmester a saját honlapját nem alakítja a lehető legjobbra, a leghatékonyabbra, akkor ezt nem tudja megtenni a te honlapoddal sem. Azok a webmesterek, akiknek a honlapjával gond van, azok neked sem tudnak jól működő honlapot készíteni. És itt nem a programozási hibákra gondolok, hanem azokra, amiket a te vevőiddel való kapcsolattartásban követnek el. Ha ugyanis a honlapodon a látogatóiddal szemben követ el hibát a webmester, annak az lesz az eredménye, hogy a honlapod nem fog bevételt hozni a vállalkozásodnak.

Mik azok a legfőbb hibák, amivel egy webmester honlapján találkozhatsz?

1. A webmester saját honlapja arról szól, hogy hogyan készíti a honlapokat. Erről írtam már: nem a honlapod programozása, elkészítése a lényeg, hanem hogy a a te vásárlóid igényeinek feleljen meg! Ha tehát webmester honlapján olyanokat találsz, hogy "Cégünk legfőbb célja." és "Cégünk szakterületei: Grafikai munkák, HTML programozás, CSS programozás, stb." akkor jobb ha el is felejted az illetőt.

2. A webmester árakciót hirdet. A honlapod ha a te elképzeléseid alapján készül, akkor egyedi munka lesz, ami komoly tervezést, szövegírást, programozást, grafikai kivitelezést foglal magába. Erre előre szinte lehetetlen árat mondani. Akkor hogyan tud előre akciót hirdetni egy webmester? Ez olyan, mintha egy építőipari gererálkivitelező hirdetne akciós árat a házad elkészítésére anélkül hogy tudná milyen ingatlant szeretnél magadnak.

3. A webmester referenciái között csak honlapokat találsz, a megrendelők véleményét nem. Ha egy honlapkészítő oldalán nem találsz vevői véleményeket, jobb ha elfelejted az adott céget, mert számára nem partnerei elégedettsége a fontos hanem csak a saját munkája, és a saját bevétele.

4. Mikor árajánlatot kérsz egy webmestertől, figyelj oda, hogy megkérdezi e tőled, hogy ki a célcsoportod, hogy mit és hogyan akarsz értékesíteni? Ez szokott a honlap készítők legnagyobb hibája lenni. Tízből talán egy ilyet ha találsz majd. Pedig ennek kellene lennie a legfontosabb kérdésnek, a legelső szempontnak! Hiszen a te honlapod nem neked, hanem a weboldalad látogatóinak készül!

5. Figyeld meg, hogy visszaigazolja-e a webmester árajánlatod. Számtalan szolgáltatási ágazatban találkoztam már azzal, hogy az árajánlat kéréseket nem igazolják vissza. Ez a webmesterek esetében is előfordul, pedig egy honlapon az árajánlat kérés visszaigazolása rendkívül egyszerűen automatizálható. Ha azonan egy webmester a saját ügyfelei árajánlat kérését nem igazolja vissza akkor a te honlapodba vajon be fogja-e építeni ezt a funkciót, vagy megfeledkezik róla?

6. Nézd meg, hogy az árajánlat visszaigazolásokban szerepel-e pontos időpont megjelölés. A legtöbb webmester árajánlat kérés visszaigazoló e-mailjében azt olvashatod: "Árajánlatunkkal hamarosan jelentkezünk." Csak nagyon kevés webmester meri azt leírni, hogy 48 órán belül, vagy pl. 3 napon belül jelentkezik nálad. Ezek a webmesterek már arra sem tudnak garanciát vállalni, hogy egy érdeklődő ügyféllel meghatározott időn belül felvegyék a kapcsolatot.

Ha fontos neked, hogy az elkészült honlapod módosítását, működési problémájának megoldását záros határidőn belül megoldják, akkor az ilyen webmestert is húzd ki a listádról. Egy olyan webmester, aki nem igazolja vissza az árajánlat kérő leveled, vagy azt írja, hogy „hamarosan jelentkezünk" az nem vállal garanciát arra, hogy gondjaidat záros határidővel fogja orvosolni.

A fenti szempontok alapján eldöntheted, hogy egy webmester képes-e bevételt hozó honlapot készíteni a te számodra.

A sorozat folytatódik, az első cikket itt, a másodikat itt, a harmadikat itt, a negyediket itt, az ötödiket itt, a hatodikat itt, a hetediket itt, a nyolcadikat itt, a kilencediket itt, a tizediket itt olvashatja.