Napjainkban az üzleti környezet felgyorsulása zavart okozhat a társaságok működésében. A felforgató változásokat megfelelő módon hasznosító vállalkozások eredményesebben képesek reagálni a gyorsan változó üzleti környezetre, és előnyre tudnak szert tenni a versenytársakhoz képest.
A Deloitte Private elemzése szerint az új technológiák alkalmazása, a működési hatékonyság folyamatos fejlesztése, illetve a nagyobb összefüggéseket is átlátó, stratégiai gondolkodás az a három fő terület, amelyekre a következő időszakban kiemelt figyelmet kell fordítaniuk a magántulajdonban lévő vállalkozásoknak, ha versenyben akarnak maradni.
A tanulmányból kiderül, hogy ezeknek a társaságoknak egyelőre felemás a hozzáállásuk az új technológiákhoz. A Deloitte felmérése szerint 62 százalékuk használ prediktív elemzőmegoldást vagy ahhoz hasonló rendszert a hatékonyság növeléséhez, 46 százalékuknál pedig úgy látják, hogy ezek a technológiák komoly segítséget nyújthatnak a fogyasztói elköteleződés erősítéséhez.
A mesterséges intelligencia (MI) bevetése a digitalizációban élenjáró cégeknél
Azok a pionír vállalkozások, amelyek már alkalmaznak robotikát érintő megoldásokat, rendkívül pozitív tapasztalatokról számoltak be: 90 százalékuknál az előzetesen vártnál nagyobb hatékonyságjavulást és költségcsökkentést eredményezett a fejlesztés, és több mint 80 százaléknál boldogabb munkaerőt.
A közepes méretű cégek egyre többet költenek informatikai biztonságra is, azonban az ezzel kapcsolatos fejlesztések alig felüknél számítanak stratégiai fontosságú beruházásnak.Az új technológiák bevezetését ugyanakkor sok esetben gátolja, hogy a menedzsment nem eléggé elkötelezett, vagy hiányzik a stratégiai gondolkodás ilyen jellegű nyitottsága a részükről. Komoly kihívást jelent a fejlesztéshez szükséges munkaerő megtalálása is. Az elmúlt években ugrásszerűen megnőtt az adattudósok, az informatikai biztonsági és MI-szakemberek iránti igény, azonban
a magántulajdonban lévő társaságok nem mindig tudnak versenyezni a globális nagyvállalatok és tanácsadó cégek által kínált bérekkel.Jelentős esélyt jelenthet ezeknek a cégeknek, ha időben felismerik a munkaerő-kínálat kapcsán felmerülő változásokat. A jövő év végére a globális munkaerő-piac közel felét már a millenniumi generáció adja majd, akik mást várnak el egy munkahelytől, mint elődeik. Jobban számít nekik a társadalmi felelősségvállalás, fontos számukra, hogy olyan cégnél dolgozzanak, aminek azonosulni tudnak az értékrendjével, rugalmasságot várnak el és lehetőséget önmaguk folyamatos fejlesztésére. Az a vállalat, amely képes ezeket nyújtani, komoly előnyre tehet szert a tehetségek bevonzásában – mutatott rá dr. Kóka Gábor, a Deloitte Private közép-európai vezető partnere.