Gigabírságok várnak az autógyártókra

Az EU 2021-re szigorú határértékeket vezetett be az autók károsanyag-kibocsátására. Sok gyártót óriási bírságok fenyegetnek, mert nem fogják tudni tartani a megszabott értékeket.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az uniós előírások szerint 2021-től az új járművek átlagosan legfeljebb 95 g széndioxidot bocsáthatnak ki kilométerenként. Minden további gramm 95 euróba kerül, ami sok száz milliós bírságokat jelenthet egy sor gyártónak.

Kép:Wikipedia

A PA Consulting német vállalati tanácsadó cég 2015 óta elemzi a gyártók autóinak káros anyag kibocsátását. A VW kocsijai a vizsgálatok szerint jelenleg 101.5 g széndioxidot bocsátanak ki s ha ez 2021-ben is így marad, a konszern 1.4 mrd. eurós bírságra számíthat. A Volkswagen vezetői ezzel szemben úgy látják: 2020-tól már évi 100.000 teljesen elektromos autójukkal és a robbanómotorok további javításával tartani tudják majd a limitet.

Az elemzés szerint a Peugeot-konszern sem lesz képes a határértékek megtartására, így 600 milliós bírsággal sújthatják, ami

A többség kitiltaná a szennyezőbb autókat a városokból
Támogatja a megkérdezett európaiak nagy többsége, köztük a magyarok háromnegyede, hogy a levegőtisztaság védelmében tiltsák ki településükről a legszennyezőbb gépkocsikat.
tavalyi bruttó nyeresége 20 százalékának felelne meg. Javultak a Toyota, a Hyundai-Kia és a BMW káros anyag mutatói, míg a Fordnál és a Daimlernél rosszabbodást mértek.

Ebben szerept játszik a dízel botrány is, mivel több benzinmotoros kocsi kerül forgalomba, nagyobb fogyasztással s így nagyobb légszennyezéssel. Az általában könnyebb japán személyautók egyébként viszonylagos előnyben vannak olyan európai gyártmányokkal szemben, mint a Jaguar-Land-Rover kocsijai, amelyeknél az átlagos kibocsátás jelenleg 130 g felett van.

E helyzetben a gyártók abban bíznak, hogy nem kell majd a teljes bírságot kifizetniük. Annak egy része innovációs alapba kerülne, amelyből alternatív energiaforások fejlesztését támogatnák.

(Forrás: Der Spiegel)

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo