Gigabírságok várnak az autógyártókra

Az EU 2021-re szigorú határértékeket vezetett be az autók károsanyag-kibocsátására. Sok gyártót óriási bírságok fenyegetnek, mert nem fogják tudni tartani a megszabott értékeket.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az uniós előírások szerint 2021-től az új járművek átlagosan legfeljebb 95 g széndioxidot bocsáthatnak ki kilométerenként. Minden további gramm 95 euróba kerül, ami sok száz milliós bírságokat jelenthet egy sor gyártónak.

Kép:Wikipedia

A PA Consulting német vállalati tanácsadó cég 2015 óta elemzi a gyártók autóinak káros anyag kibocsátását. A VW kocsijai a vizsgálatok szerint jelenleg 101.5 g széndioxidot bocsátanak ki s ha ez 2021-ben is így marad, a konszern 1.4 mrd. eurós bírságra számíthat. A Volkswagen vezetői ezzel szemben úgy látják: 2020-tól már évi 100.000 teljesen elektromos autójukkal és a robbanómotorok további javításával tartani tudják majd a limitet.

Az elemzés szerint a Peugeot-konszern sem lesz képes a határértékek megtartására, így 600 milliós bírsággal sújthatják, ami

A többség kitiltaná a szennyezőbb autókat a városokból
Támogatja a megkérdezett európaiak nagy többsége, köztük a magyarok háromnegyede, hogy a levegőtisztaság védelmében tiltsák ki településükről a legszennyezőbb gépkocsikat.
tavalyi bruttó nyeresége 20 százalékának felelne meg. Javultak a Toyota, a Hyundai-Kia és a BMW káros anyag mutatói, míg a Fordnál és a Daimlernél rosszabbodást mértek.

Ebben szerept játszik a dízel botrány is, mivel több benzinmotoros kocsi kerül forgalomba, nagyobb fogyasztással s így nagyobb légszennyezéssel. Az általában könnyebb japán személyautók egyébként viszonylagos előnyben vannak olyan európai gyártmányokkal szemben, mint a Jaguar-Land-Rover kocsijai, amelyeknél az átlagos kibocsátás jelenleg 130 g felett van.

E helyzetben a gyártók abban bíznak, hogy nem kell majd a teljes bírságot kifizetniük. Annak egy része innovációs alapba kerülne, amelyből alternatív energiaforások fejlesztését támogatnák.

(Forrás: Der Spiegel)

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo