Egyre jobban bejön a cégeknek a VOIP

2014. december 26. péntek - 18:06 / piacesprofit.hu
  •    

Míg 2014 januárja és októbere között több mint 200 ezerrel csökkent a vezetékestelefon-vonalak száma Magyarországon, addig a VoIP-csatornák száma közel ennyivel növekedett ugyanebben az időszakban.

Kép: SXC

Így a két technológia közti különbség tíz hónap alatt több mint egymillióról mintegy 650 ezerre csökkent. Az üzleti szférában egyelőre még nagyobb a különbség, de itt is hasonló trend tapasztalható. A jelentősen olcsóbb beszélgetésre lehetőséget adó VoIP-hálózatokkal szemben a vezetékes telefonok egyelőre azért tudnak nagy számban fennmaradni, mert internetcsomaggal együtt rendelés esetén rendkívül alacsony áron lehet hozzájuk jutni – mutat rá az Internetet.hu távközlési ár-összehasonlító portál.

A vezetékestelefon-vonalak száma a januári 1,666 millióról októberre 1,444 millióra csökkent, miközben ugyanezen időszak alatt az IP-alapú hangcsatornáké 607 ezerről 790 ezerre nőtt, derül ki az NMHH (Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság) adataiból. A VoIP (Voice over Internet Protocol) előretörése ellenére az üzleti szférában egyelőre nagyobb a különbség a két technológiát használó cégek aránya között. Míg a hazai cégek 90 százaléka rendelkezik vezetékestelefon-vonallal, addig átlagosan csupán 6 százalék használ VoIP-hálózatot, mutat rá a BellResearch kutatása. A szakadék azonban folyamatosan szűkül, ugyanis a kifejezetten cégeknek szánt VoIP-csomagok száma folyamatosan növekszik.

„Az üzleti VoIP-szolgáltatások legnagyobb vonzereje, hogy képesek csökkenteni a céges telefonálás havi költségeit, emellett pedig a szolgáltatás minősége is sokat tudott javulni az elmúlt években. Ugyanakkor a vezetékestelefon-csomagokat kínáló szolgáltatók is számos kedvező ajánlattal igyekeznek ösztönözni ügyfeleiket a hagyományos szolgáltatás megtartására, például kedvezményes percdíjakkal, TV- és internet-előfizetéssel kombinált csomagban alacsonyabb árakkal, illetve különböző kényelmi funkciókkal – magyarázza Solt Ádám, az Internetet.hu távközlési szakértője.

Öt tipp, hogyan csökkenthetjük IT-költségeinket
Hiába van most felfutó ágban a magyar gazdaság, a vállalkozásoknak ettől nem lesz könnyebb az élete. A növekvő adminisztrációs költségek, adóterhek miatt ott kell spórolni, ahol csak lehet – akár a céges IT-rendszeren is.

Üzleti vezetékestelefon-csomagok már kevesebb mint ezer forintért is elérhetők, de a legdrágább csomag a szerződés teljes idejére ingyenes belföldi vezetékes- és mobilhívásokat kínál már havi mintegy 12 ezer forintért.

Az interneten keresztüli telefonálási lehetőséget kereső vállalkozások számára már több mint tíz üzleti VoIP-szolgáltatás érhető el országszerte. Bár a legtöbb esetben csak internetcsomag vásárlásával együtt van lehetőség a szolgáltatás megrendelésére, a csomagok árai átlagosan alacsonyabbak a vezetékestelefon-csomagokénál: nulla és 8380 forint között lehet hozzájuk jutni. A vezetékes és internetes szolgáltatások havi 3000 forintig terjedő csomagjait összehasonlítva látható, hogy a percdíjak tekintetében jelentős eltérések vannak. Míg a VoIP-szolgáltatások percdíja helyi hívás esetén 6 és 10 Ft között mozog, addig vezetékes hálózaton keresztül 9,9 és 30 Ft a két határérték.

„Bár a vezetékes telefonnak egyre kevesebb előnye van a VoIP-szolgáltatásokkal szemben, mind a lakossági, mind az üzleti szegmensben a legtöbben megszokásból, illetve a költséghatékony csomagok miatt tartják meg vezetékes kapcsolataikat. Pedig már számos szegmensben, például nagyobb hívásszámú ügyfélszolgálatok és call centerek kihasználják az internetes telefoncsomagok előnyeit” – teszi hozzá Solt Ádám.

A virtualizáció lehet a kkv-k csodafegyvere
Egy vállalat informatikai rendszerének kiépítése sosem könnyű feladat. Sorozatunkban a Piac&Profit szakértője lépésről lépésre vezeti végig a cégvezetőket egy hatékony és biztonságos IT-rendszer kiépítésének főbb tennivalóin.

Feliratkozom a(z) Info & tech téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek