Németországban a legnagyobb e-kereskedők 93%-a rendelkezik digitális céges magazinnal. Konkrétan a 30 legnagyobb szereplő közül 28 – írja a német Seokratie ügynökség kutatása alapján a Kosárérték.hu. A kutatás során olyan kiadványokat kerestek a piacvezető e-kereskedőknél, amelyeket digitálisan el lehet érni, rendszeresen közölnek olyan szerkesztőségi tartalmat, ami elkülönül a cég honlapjától, nincsenek benne PR üzeneteket, és német nyelven készültek. A vizsgált 30 szolgáltató közül csak kettőnél, a Media Marktnál és a Medionnál nem találtak ilyet. Ugyanakkor az myToys és a Douglas kétfajta magazin is publikál, míg a Zalando pedig négyet. A rekordot az Otto tartja öt saját magazinnal. Ennek köszönhetően a vizsgált 30 webáruház összesen 37 kiadványt tud felmutatni.
A felmérés másik tanulságos megállapítása, hogy az említett magazinok zöme, pontosabban 76%-a csak 2014 után látott napvilágot. A kutatás szerint 37-ből 32 magazin az áruház vásárlóit célozza, négy a sajtót, egy (az Amazon) pedig saját munkavállalóit.
Ami a tartalmat illeti, a kiadványok zöme a termékhasználatot segítő leírásokat, illetve ötleteket, tippeket közöl. Ugyanakkor 16% híreket tesz közzé a cégről, 14% pedig az iparágról. A legtöbben heti néhány alkalommal posztolnak, 16% viszont naponta egyszer vagy akár többször is.
A német helyzettel ellentétben Magyarországon ritkaságnak számít, ha egy webáruház hasonló magazinnal rendelkezik. Természetesen a nagy áruházak mind publikálnak az aktuális termékeiket, akcióikat felsoroló katalógusokat, szórólapokat, és ezek számos esetben online is elérhetők. Ugyanakkor csak néhányan közölnek ebben érdekes, hasznos, inspiráló tartalmakat is, és még kevesebben szánnak az ilyen tartalomnak külön kiadványt.