Egy hónap és Black Friday: hasznos tippek eladóknak

2018. október 23. kedd - 07:30 / piacesprofit.hu
  •    

Már gőzerővel folyik a felkészülés a Fekete Péntekre, azaz a Black Friday-re, a karácsonyi szezont megnyitó akciós napra. A 7 Digits szakértőjének segítségével adunk néhány gyakorlati tippet azoknak a cégeknek, amelyek szintén harapnának egyet az ünnepi tortából.

A te céged készül már a fekete péntekre? Már csak egy hónap és november 23-án, ahogy eddig is minden évben, felbolydul az online értékesítési piac. A kínálati oldal minél nagyobb mennyiségben akar majd eladni a keresleti oldalnak, akik minél nagyobb kedvezménnyel akarnak majd vásárolni. A kérdés az, hogy ebben a hirdetési zajban vajon milyen stratégiák működnek? Egyáltalán érdemes beszállni ebbe a versenybe? Farkas Zsolt, a 7 Digits Growth Marketing Agency ügyvezetője szerint igen, és ehhez gyakorlati tippeket is csokorba gyűjtött legfrissebb blogbejegyzésében.

A social marketing túllépett a cuki cicás képeken
A Social Media Examiner minden év elején elkészít egy átfogó összegzést az előző évről egy nagy közösségi média elemzés keretében, melyben marketing szakembereket kérdeznek meg közösségi média trendekről, marketing csatornákról, valamint arról, hogy milyen irányú változások következhetnek be közeljövőben. Az idei elemzés tanulságait és lényegi pontjait mutatjuk be Farkas Zsolt közösségi média szakértő cikkének segítségével.

Ne szállj el túl korán!

Furcsának tűnhet, hogy ezzel kezdem a marketingtippekről szóló cikkemet, de hidd el, nincs annál borzasztóbb, amikor Black Friday napján, a megnövekedett terhelés miatt elszáll a szervered, mert nem raktál alá elég kakaót. Beszélj a szerverszolgáltatóddal előtte, és kérdezd meg, hogy mennyit bír a jelenlegi kapacitás. Ezt hasonlítsd össze a múlt évi adataiddal vagy azzal a számmal, amit például a Facebook-kalkulátor kidob, amikor kiszámolod vele, hogy a tervezett költésből mekkora forgalom várható.

Ugyanakkor a szerver az egy dolog, az oldalad technikai állapota már egy másik kérdés. Javaslom, hogy mindenféle Black Friday-marketinganyag elkészítése előtt elsőként futtass le a weboldaladon egy weblap-betöltési sebességtesztet, valamint egy komplett technikai SEO elemzést. Az eredmények tükrében pedig egyeztess a fejlesztőddel vagy ügynökségeddel, hogy miket meg kell megcsinálni az oldaladon. El nem hinnéd, hogy 1 másodperccel gyorsabb betöltési sebesség mennyi plusz bevételhez fog hozzásegíteni!

black_friday_flickr

Kép: Flickr

Dedikált landing

A nagy multiknál bevett dolog, hogy dedikált Black Friday landing oldalt hoznak létre, ami nem véletlen. Hozz létre te is egy oldalt, ahol mindent összegyűjtesz a nálad lévő Black Friday-akciókról és -játékszabályokról. Akár termékeket vagy termékkategóriákat is megjeleníthetsz itt.

PPC Tipp: Ha Google Ads-en hirdetsz, akkor hozz létre egy új „Black Friday”-kampányt az akciós termékeidre, mivel kimondottan ezzel a szókapcsolattal fog nagyon sok ember keresni termékeket a Google-ben. A kulcsszavaknál használd a módosított általános egyezést (Modified Broad Match), a hirdetéseket pedig irányítsd a landing oldalra. Ne felejtsd el kizárni a „black friday” kulcsszót az eredeti kampányból. Tehát az új kampányod például ilyen kulcsszavakat tartalmazhat: +black +friday +fluxuskondenzátor.

Ez a péntek más lesz, mint a többi
Alig másfél hónap, és újra itt az év legjobban várt akciós napja, a fekete péntek, azaz a Black Friday, amellyel egyébként a karácsonyi kereskedelmi szezon is kezdetét veszi. A korábban csak az Amerikai Egyesült Államokban ismert esemény vitathatatlanul népszerűvé vált világszerte, most már a magyarok csaknem 90 százaléka hallott már róla, és felük tervezi is, hogy vásárol ezen a napon valamit.

A jó művész alkot, a zseni lop

Legalább 2-3 héttel a fekete péntek előtt érdemes utánanézni, hogy milyen kampányokat szeretnél futtatni, valamint külföldön (és itthon) milyen kampányok mentek nagyot a korábbi években. Nagyon fontos, hogy NE csak a saját iparágadban nézz szét, hanem merítkezz meg más piacok sikeres kampányötleteiben is.

Számtalan ilyen és ehhez hasonló cikk szól arról, hogy egyes szegmensekben mik voltak a befutók az adott években. Nem szégyen átemelni 1-1 jó ötletet a saját márkádra. És eleve jobb pozícióból indulsz, mert ezt előtte már valaki validálta neked.

Ne fürödj be rögtön

Képzeld el azt a helyzetet, amikor eljön a nagy nap, elkezdenek futni péntek hajnalban az előre bekészített, gondosan létrehozott hirdetéseid. Az aznapi remélt hatalmas bevétel gondolatának mámorában elmész reggelizni, és miután visszatérsz az irodába, majd ránézel a számokra, teljesen bepánikolsz.

A hirdetéseid relevanciaértéke a béka segge alatt, az átkattintási arányok 0-val kezdődnek, a konverziók számát pedig egy kezeden meg tudod számolni. Ez nem az, amire te befizettél. Ezt a helyzetet elkerülendő, teszteld le előre a célcsoportokat, akiket célozni akarsz a nagy napon. Nézd meg, hogy melyik korosztályt vagy viselkedési jellemzőkkel bíró szegmenst érdekli legjobban a terméked, és menj biztosra a fekete pénteken. A tesztek során lehet, hogy nem lesz sok eladás, de az átkattintási arányokból és az engagement-számokból látni fogod,  hogy mely termékekre milyen célcsoport kíváncsi.

Az online kupon még több vásárlásra csábítana
Annak ellenére, hogy sokan kész bevásárlólistával vágnak neki az üzleteknek, egy vonzó kupon arra ösztönözheti a fogyasztókat, hogy megvásároljanak valamit, amit egyébként nem terveztek.

Ez tökéletes alkalom az upsell-re

Ne csak új ügyfelek megszerzésére akard használni a Black Fridayt! A meglévő ügyfeleknek való upsellre ugyanannyira alkalmas. A legegyszerűbb, ha egy e-mail-kampány keretében kupont küldesz. De akár csinálhatsz olyan akciót is, amiben a már vásárolt ügyfelek a korábbi vásárlásuk értékéhez megfelelő százalékos kedvezményt kapnak. Vagyis aki sokat vásárolt, az nagyobb kedvezményt kap, aki keveset, az kisebbet. Ezt pár héttel az akciós időszak előtt lehet kommunikálni, hátha a nagyobb %-os kedvezmény miatt lesznek vásárlások.

PRO tipp: Egy félig automatizált módja ennek, amikor a weboldaladon lévő chatbot (pl. Intercom) felismeri az oldaladra látogató korábbi vásárlókat, és amikor elkezdenek böngészni, akkor felugrik nekik egy kedves üzenet egy kuponkóddal. Hidd el, értékelni fogják ezt a kreatív gesztust.

További tippekért kattintson ide!

Szerző:

Farkas Zsolt

7 Digits Growth Marketing Agency

Reputáció: te milyen nyomokat hagysz a neten?
Online reputációdnak, vagyis hírnevednek része minden olyan információ, ami megtalálható rólad és a márkádról a digitális térben. Ezek a digitális lábnyomok pedig kihatnak az online megítélésedre. Még akkor is, ha erről te nem is tudsz, vagy nem is te kontrollálod az információkat.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor