A social marketing túllépett a cuki cicás képeken

2018. május 18. péntek - 07:30 / piacesprofit.hu
  •    

A Social Media Examiner minden év elején elkészít egy átfogó összegzést az előző évről egy nagy közösségi média elemzés keretében, melyben marketing szakembereket kérdeznek meg közösségi média trendekről, marketing csatornákról, valamint arról, hogy milyen irányú változások következhetnek be közeljövőben. Az idei elemzés tanulságait és lényegi pontjait mutatjuk be Farkas Zsolt közösségi média szakértő cikkének segítségével.

Kezdjük mindjárt egy súlyos megállapítással: a Social Media Examiner kutatásában részt vett marketingesek 40 százaléka nem tudja, hogy működik-e a Facebook marketingje – mégis, a Facebook még mindig az első számú platform a socialmedia-marketingben. 93 százalékuk használ Fb-hirdetéseket, továbbá 64 százalékuk növelni fogja a Facebookra szánt büdzsét idén. A megkérdezett marketingesek túlnyomó többsége leginkább a taktikák alkalmazását és az elkötelezettség (engagement) növelését tartja a legfontosabb fejlesztendő területeknek a socialmedia-csatornákon. A Live videó használata pedig továbbra is sokakat izgat, és 69 százalékuk szeretne többet tudni róla – írta Farkas Zsolt közösségimarketing-szakértő a 7 Digits blog.

Az öt legfontosabb kérdés, amelyet a marketingesek megfogalmaztak:

  • Taktikák – Mik a leghatásosabb közösségimédia-taktikák?
  • Engagement – Mi a legjobb módja, hogy a célközönség interakcióba lépjen a közösségimédia-felületemmel?
  • Mérés – Hogyan tudom mérni a közösségimédia-kampányaim megtérülését? (ROI)
  • PPC – Mik a legjobb módjai a fizetett közösségimédia-kampányoknak?
  • Közönség – Hogyan találom meg a célközönségemet a közösségi média segítségével?

A megkérdezett szakemberek csupán 38 százaléka mondta azt, hogy képes mérni a közösségimédia-tevékenységének a megtérülését, amit olvasni egy kicsit meglepő így 2018-ban. A ROI számolása – úgy tűnik – még sok helyen megoldatlan probléma.

Összességében a marketingesek 42 százaléka érzi azt, hogy a Facebook-tevékenységének van értelme, és működik, mely mutató határozott esést mutat 2016-hoz képest (46%). Ami talán izgalmasabb adat, hogy a B2C iparágakban ez magasabb (45%), míg a B2B terén már jóval alacsonyabb (37%). Tehát kevesen gondolják azt, hogy a Facebook B2B-tevékenységük eredményre vezet. A megkérdezettek 95 százaléka tapasztalt esést a Facebook News Feed megjelenésekben, vagyis az organikus elérés a töredékére esett vissza az elmúlt egy évben. Erről szól egy izgalmas tanulmány a Buzzsumotól, melyet itt találtok.

A legtöbbet a Facebookot használják a marketingesek, ezt követi a Twitter, a Linkedin és az Instagram mint marketingcsatorna.

Marketing csatornák százalékosan használat szerint – forrás: www.socialmediaexaminer.com

Marketingcsatornák százalékosan használat szerint – Forrás: www.socialmediaexaminer.com

A következő grafikon pedig azt mutatja, hogy mely platformot részesítik előnyben inkább a B2C iparágban tevékenykedő marketingesek, és melyiket a B2B-szakemberek. Az ábrából jól kitűnik, hogy a B2C-ben a Facebook magasan veri a többi platformot (zöld vonal), míg B2B-ben a Facebook mellett a Linkedin is nyerő (kék vonal). Az Instagramot és a Pinterestet egyértelműen a B2C iparági marketingesek részesítik előnyben.

Marketing csatornák százalékosan iparág használat szerint – forrás: www.socialmediaexaminer.com

Marketingcsatornák százalékosan iparági használat szerint – Forrás: www.socialmediaexaminer.com

A marketingesek, akiket a kutatás során megkérdeztek, a következő mennyiségben posztolnak naponta:

Facebook: 8 db. / Instagram: 4 db. / Twitter: 6 db. / Linkedin: 4 db. / Pinterest: 3 db. / Snapchat: 1 db.

A nagy többség csupán Facebookon hirdet (93%), utána következik az Instagram, a Linkedin, a Twitter és a YouTube.

Marketing csatornák százalékosan hirdetési használat szerint – forrás: www.socialmediaexaminer.com

Marketingcsatornák százalékosan hirdetési használat szerint – forrás: www.socialmediaexaminer.com

A megkérdezettek legnagyobb része vizuális tartalmakat posztol a legtöbbször. Utána következik a blogolás, a videó pedig csupán a harmadik helyen szerepel, a LIVE videóval a sorban mögötte. Viszont a megkérdezettek legnagyobb többsége (76%) mégis a videóról és LIVE videóról szeretne többet megtudni, hisz nem titok, hogy az egyes socialmédia-platformok előnyben részesítik az ilyen tartalmakat az írott vagy képes tartalmakkal szemben.

Tartalomtípusok százalékosan használat szerint – forrás: www.socialmediaexaminer.com

Tartalomtípusok százalékosan használat szerint – Forrás: www.socialmediaexaminer.com

 

Kijelenthetjük, hogy a közösségimédia-marketing organikus elérésre épített világát elérte az Armageddon; aki költség nélkül, heti két cicás-kutyás-jófejkávés képtől várja a csodát, az jobb, ha bele sem kezd az egészbe. A socialmedia-marketing egyre inkább a tőkeerős cégek játszóterévé válik, ahol professzionális célzással költenek előre tervezett és adatvezérelt módszerrel optimalizált (viszonylagosan nagy) büdzséket. A megtérülés mérése pedig, ahogy fentebb is láttuk, továbbra sem egyszerű, de azért messze nem lehetetlen. Már csak azért is érdemes jól csinálni, mert a fizetett hirdetésekre épített közösségi marketing még mindig az egyik legolcsóbb hirdetési forma – B2C-ben kihagyhatatlan, de B2B-ben is működhet, ha szakértő kézzel nyúlnak hozzá.

Szerző:

Farkas Zsolt

7 Digits Growth Marketing Agency

A Call-to-action (CTA) szerepe az online konverziónövelésben
A call-to-action (CTA) egy olyan „akcióra” való felhívás online, melyet szeretnénk, ha a júzer végrehajtana. A CTA nem csak egy gombon elhelyezett szó lehet, hanem sima szöveges felhívás, megosztásra buzdító ikon, a Facebook ikonjaidon megjelenő kis piros szám vagy épp e-book letöltést célzó üzenet. Mégis legtöbbször a CTA-t egy gombbal és a rajta lévő rövid szöveggel azonosítjuk.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek