Belefulladnak az adatokba a vállalatok

2019. január 28. hétfő - 12:07 / piacesprofit.hu
  •    

A cégeknél felhalmozódó adatok mennyisége és bonyolultsága túlterheli a vállalati beszámolókat készítő szakembereket. A pontatlan jelentések komoly reputációs és adókockázatokat jelentenek a társaságok számára – derül ki az EY huszonöt országból több mint ezer döntéshozó véleményén alapuló felméréséből. Az új technológiák elterjedése, mint például a mesterséges intelligencia alkalmazása, minden eddiginél komplexebb információfeldolgozást tesz lehetővé, ami erőforrást szabadít fel és átláthatóbb jelentéseket eredményez.

A megkérdezett szervezetek fele (49%) jelenleg több időt tölt adatgyűjtéssel és -feldolgozással, mint azok elemzésével, így az okos technológiák megjelenése minőségi előrelépést hozhat a vállalati beszámolók elkészítésében. Ahhoz, hogy az automatizáció és a robotika alkalmazása elterjedjen az éves jelentések kidolgozásában, az adatelemzésre épülő bizalom növelése szükséges.

Meglehet, hogy tényleg nálad van a hiba
Az alkalmazások biztonságának ellenőrzésénél a vállalatok soha nem lehetnek elég alaposak, hiszen a sérülékenységek rendkívül változatos formákban jelentkeznek, és folyton új hibák bukkannak fel, amelyeket a kiberbűnözők igyekeznek kihasználni.

„Az információk nem megfelelő kezelése jelentősen torzítja a beszámolók eredményeit, ami komoly üzleti, reputációs károkat okoz, de akár adókockázatokkal is járhat. A Magyarországon működő közép- és nagyvállalatok számára a hatékony adatfeldolgozás hatalmas kihívást jelent a hiányzó technológiai ismeretek és a korlátozott erőforrások miatt. A döntéshozóknak az üzleti célok mentén kell újragondolniuk az éves jelentések készítésének folyamatát, hogy minimalizálják a pontatlan riportokból fakadó kockázatokat” – mondta el Kónya Zsolt, az EY Pénzügyi és számviteli tanácsadói szolgáltatások üzletág partnere.

A döntéshozók közel háromnegyede (72%) úgy véli, a mesterséges intelligenciának (AI) kulcsszerepe lesz a gazdasági és pénzügyi információk feldolgozásában. Öt éven belül az AI (44%), a robotizált folyamatautomatizálás (RPA, 32%) illetve a blockchain (24%) lesz a legfontosabb technológia a válaszadók szerint. A vezetők többsége (54%) ugyanakkor továbbra is az adatkockázatot tartja a beszámolók készítésénél a legnagyobb kihívásnak.

Min bukhat el az ügyfélszolgálat megtérülése?
Az, hogy miképp lehet az ügyfélszolgálatok működését költséghatékonnyá tenni, sok vállalat számára mind a mai napig kihívást jelent. Az Arenim Technologies Kft. szakértői most öt olyan tényezőt gyűjtöttek össze, amelyek eldönthetik, hogy megéri-e az adott vállalatnak call centerre költeni.

Feliratkozom a(z) Info & tech téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor