Tíz kereskedésből közel nyolc nem értékesít megfelelő szakértelemmel, sok közülük egyszerűen csak kiszolgálja a vevőket, és ezzel rengeteg bevételtől esik el – derült ki a Mapei Kft. próbavásárlásából.
Jó hír, hogy az elmúlt évekhez képest jelentősen javult a vevők fogadtatása. A kereskedések 75%-ában kedvesen, mosolyogva fogadják és előre köszöntik a vevőket. A boltok 96%-ában igyekeztek beszélgetést kezdeményezni és felmérni az igényt. Azonban csak 24% kezdeményezett eladást, 76% még csak meg sem próbálta.
Az építőipart ma keresleti piac jellemzi, sok a vásárló. Ez azt eredményezi, hogy a kereskedésekben nem figyelnek a részletekre. Nem értékesítenek, hanem kiszolgálnak. A legnagyobb hiba, hogy nem kezdeményezik az eladást.
Ennek az oka a visszautasítástól való félelem. Holott az értékesítés nem más, mint segíteni a vevőnek meghozni a számára
A szakember szerint ma ott vásárolnak az emberek, ahol több segítséget kapnak. Ezért nem elég ismerni a termékeket, nem elég egyszerűen kiszolgálni, de kapcsolódó szolgáltatásokban is jónak kell lenni, szakemberek, fuvaros ajánlásával is kell segíteni a vevőket. Ehhez azonban jó kapcsolatban kell lenni a bejáró kivitelezőkkel, szakemberekkel, ami rengeteg odafigyelést követel a munkatársaktól.
Ennek érdekében úgy kellene tekinteni a munkatársakra, mint belső ügyfelekre. Olyan bizalmi környezetet kell kialakítania, melyben a munkatársak biztonságban érzik magukat és minden energiájukat a munkára fordíthatják. Ha ez nincs meg akkor a belső konfliktusok, a pozíciók védelme emészti fel az energiát.
„Az építőipar ma tapasztalt lendülete sajnos nem tarthat örökké. Most kell piacot építeni, fejleszteni és tartalékot képezni. Ehhez azonban nem elég sodródni, hanem úszni kell az árral” - mondta Tóth Csaba.