A Facebook rászorítja a cégeket a hatékonyságra

Ősztől nem lehet mást választani, mint azt, hogy kampány szinten állítjuk be a költségkeretet, hirdetéssorozat szinten csak korlátokat lesz lehetőségünk meghatározni – hívta fel a figyelmet lévai Richárd, közösségi marketing szakértő.

Hamarabb hazhozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nagyjából egy éve vezette be a Facebook azt a lehetőséget, hogy a költségkeretet ne hirdetés-sorozatonként, hanem kampányszinten kezeljük. Ezzel a jobban teljesítő hirdetés-sorozatok automatikusan nagyobb büdzsét kapnak, így a költségünk hatékonyabban oszlik el, ahogy ez a következő ábrán látszik:

Eddig a Kampány szintű költségkeret optimalizálás (Campaign budget optimization) választható volt, 2019 szeptemberétől kötelező lesz.

Vagyis ősztől nem tudunk mást választani, mint azt, hogy kampány szinten állítjuk be a költségkeretet, hirdetéssorozat szinten csak korlátokat lesz lehetőségünk meghatározni – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd, közösségi marketing specialista legfrissebb blogbejegyzésében.

A témában érdeklődik? Gyakorlatban alkalmazható tudást keres?

Lévai Richárd 4 konkrét kampányon keresztül mutatja meg, hogy hogyan lehet a Facebookon hatékonyan hirdetni kkv-ként. A Facebook Marketing minikurzus az első 500 beiratkozónak ingyenesen elérhető! Ha még több tudásra vágyik, a Piac & Profit Online Akadémián megtalálja Magyarország legnagyobb, kkv-k számára készült online képzési portfólióját.

Miért választják a cégvezetők online képzéseinket? Mert elismert szakemberek hot topic képzéseit érik el, nincs utazás, terembérlés vagy elmaradt óra, és igény szerint, bárhol bármikor tanulhatnak.
Megadhatjuk például azt, hogy mennyit szeretnénk minimum elkölteni az adott hirdetéssorozatban, amit a Facebook megpróbál teljesíteni, és mennyi lehet a maximum, amit viszont nem fog túllépni a rendszer.

Mire készüljenek a hirdetők szeptembertől?

A kampánystruktúra amit eddig használtunk nagyon sokféle lehetett.

A/B teszt, ahol kreatívot, célközönséget vagy pl. elhelyezést teszteltünk.

Ebben az esetben a kampányszintű költségkeret optimalizálás esetén ott a veszély, hogy valamelyik hirdetéssorozat túlnyeri magát, míg a többi nem kap elég megjelenést. Ilyen célra inkább az A/B teszteket érdemes használni.

A vásárlás különböző szintjén található ügyfelek megszólítása eltérő üzenettel (ugyanazzal a kampánycéllal)

Ez tipikusan az az eset, amikor pl. egy kampányban szeretnénk elérni érdeklődés alapon a folyamat elején található embereket, és remarketinggel azokat, akik a weboldalunkon már jártak. Nyilván más eredményre számíthatunk náluk, akár kattintásról, akár konverzióról van szó, szintén nem érdemes őket összehasonlítani, ezért ezeket a hirdetés-sorozatokat nem lesz érdemes egy kampányba rakni hosszútávon valószínűleg.

Bejegyzések kiemelésének automatizálása

Ha több bejegyzést hirdetünk rendszeresen, egymással párhuzamosan, akkor hatékony lehet az, ha a Facebook elosztja a költségkeretet automatikusan. Ha nem kiemelten fontos egyik sem, akkor az automatizálás leveheti a vállunkról a terhet.

Öt fontos újdonság a Facebook hirdetési rendszerében
Bár úgy tűnik, mostanában ritkábban változik a Facebook hirdetési rendszere, nagyon sok olyan újdonságot vezettek be az elmúlt időszakban, ami javíthat, vagy éppen ronthat az eredményeinken 2019-ben. Lévai Richárd segítségével ezekből mutatunk be most ötöt.
Több termék hirdetésének automatizálása

Termékek vagy termékcsomagok hirdetéseinek az automatizálására is hasznos lehet az, ha a Facebook osztja be a költségkeretet, feltéve, ha egyik termékünk sem fontosabb a többinél.

Több kommunikációs érv hirdetésének automatizálása

Ha egy témát több oldalról közelítünk meg a hirdetéseinkben, akkor szintén jó lehet az, ha automatikusan a jobban teljesítő kapja a nagyobb költségkeretet.

(Más kérdés, hogy az utóbbi 2 példa esetében az eltérő termékek vagy éppen érvek, bizonyos esetben hirdetéssorozaton belülre is kerülhetnek, ilyenkor pedig megint nincs értelme a kampány szintű költség optimalizálásnak.)

Hogyan készüljünk?

Ha még nem tesztelted a kampány szintű optimalizálást, mindenképpen javaslom, hogy szeptemberig próbálj ki több stratégiát a rendes kampányaid mellett annak érdekében, hogy kitapasztald melyik megoldás a legjobb a Te esetedben.

Véleményvezér

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo