A Black Friday sem ússza meg: világosan látszik a járvány miatti óvatosság

Az egész novemberben tartó „fekete péntekezés” nem a karácsony előtti egyszeri reklámot jelenti már. Ráadásul a koronavírus-járvány erősen meghatározza a kiskereskedelmi akciókat is, a hatóság is árgus szemekkel figyel.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

(Fotó: Pixabay)

Az elmúlt években egyre inkább Magyarországon is megjelent a Black Friday, azaz a fekete péntek. Az amerikai hálaadás utáni első péntek lényegében a vásárlás ünnepévé vált. (Hogy honnan is ered pontosan a Black Friday, arról laptársunk, a Privátbankár.hu oldalán részleteket is olvashat ebben a korábbi cikkben.)

Mindent átírt a járvány

Az idei Black Friday hatása összefonódik a vásárlók járvány miatti óvatosságával is, többen vásárolnának a weben emiatt is, de a logisztika határtalanul nem fogja bírni – írja friss elemzésében a Blokkk.com kiskereskedelemi szakportál.

webpiac 2017 2018 2019 2020*
november 50 70 87 115-120*
december 51 66 89 110-115*
(Forrás: Blokkk.com/KSH, érték: milliárd forint, webáruházak forgalma, */2020: előrejelzés)
A Black Friday, az eredeti indíttatását nézve egy egynapos figyelmet felhívó reklámnap a karácsonyi roham előtt, hogyan forgatta fel a magyar webes világot. Az elmúlt években évről-évre - a hagyományos boltok élelmiszeres és iparcikkes termékkörét nézve - 30-40 százalékkal nőtt a webáruházak piaca.
Heteken keresztül tartó akciózás
Idén óvatosabbak a kereskedők – nyilatkozták a Piac és Profit magazinnak is a kiskereskedelmi piacra jól rálátók. Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója például úgy látja, ezúttal várhatóan nem lesznek nagy hatásvadász ajánlatok és felelőtlen ígérgetések. A karácsonyi szezontól és a járványtól függetlenül a hatóságok nagyon odafigyelnek arra, hogy a fogyasztók érdekeit megvédjék – a mostanában kiszabott jelentős bírságok tükrében az akciók megfogalmazásánál, kommunikációjánál várhatóan óvatosabbak lesznek a kereskedők.
Erről és az év végi kiskereskedelemi szezonról bővebben is olvashat a héten megjelent Piac és Profit magazinban. Keresse az évvégi, dupla számot, vele A 100 Leggazdagabb 2020 kiadványt az Inmedio és Relay újságárusoknál, vagy fizessen elő a magazinra. Megrendelését itt adhatja le>>>

Mire harapnak a vásárlók?

Bár az eredeti Black Friday csak jövő pénteken, november 27-én lesz, számtalan hagyományos és nem hagyományos bolt, webáruház már napokkal, hetekkel ezelőtt akciózásba fogott. Az eMAG például tegnap, november 20-án tartotta a 2020-as Black Friday-át. Ennek mi lett az eredménye? Az első órában több mint 53 ezer rendelést fogadtak, amelyek összértéke mintegy másfélmilliárd forintot tett ki.

Adataik szerint az első órában több mint 600 ezer látogatást generált a webáruház, a legforgalmasabb reggeli időpontban csaknem 200 ezren böngészték egyszerre az eMAG.hu-t. Reggel 8 órakor a legnagyobb összegű rendelések Budapestről (hozzávetőleg 1,1 millió forint), Dunakesziről ( hozzávetőleg 1 millió forint), illetve Sopronból ( nagyjából 830 ezer forint) érkeztek.

Idén a járványhelyzet nyomán a háztartási eszközök és tisztítószerek a Black Friday legkeresettebb termékei, ezekre egyetlen óra alatt tízezernél is több rendelést adtak fel. A mobiltelefonok, tabletek, okoseszközök számítanak a második legnépszerűbb kategóriának több ezres eladással, míg a játékok és a baba-mama kategória generálja a harmadik legmagasabb forgalmat.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo