A társadalmi, közéleti viták persze nem akadályozzák meg a gyártókat, fejlesztőket abban hogy a legújabb marketingjelszó, a mindenható AI, a mesterséges intelligencia címkéjével kínálják újdonságaikat – még akkor is, ha igencsak nagy a különbség például egy önjáró autó és az áramfogyasztást csökkentő fali csatlakozó között.
2019 másik fő jelszava az 5G-s hálózat lesz. A mobilszolgáltatók és -gyártók, nemkülönben a csipgyártók azt ígérik, hogy az új, minden korábbinál gyorsabb hálózatok alapvetően megváltoztatják majd mindennapi életünket. Az 5G nagy kihatással lesz az autóiparra is, hiszen többek között lehetővé teszi a közlekedő járművek közvetlen kapcsolatát, ami kétségkívül jelentős fejlemény lesz. Mindenesetre azt is tudni kell, hogy míg a gyártók már idén kijönnek az 5G használatára alkalmas készülékekkel, az első amerikai hálózatok csak 2020-tól fognak működni, és azok még nem is nyújtják majd a most reklámozott, 10 gb/mp sebességet.
A televízióknál a még viszonylag kevéssé elterjedt 4K utódjaként Las Vegasban már a 8K rendszert hirdeti a Samsung, a Sony, a Toshiba és a Sharp.A bemutatott új, a 8K fogására alkalmas készülékek között szerepel az LG világelső Oled képernyője 7680 x 4320 pixeles
Várhatóan élénk lesz az érdeklődés a hangalapú asszisztensek új alkalmazásai iránt. Több, mint 20 000 fajta „okos” készülék vezérelhető már az Amazon Alexájával, míg a Google Assistant több, mint 10 000 készüléket tud hangjával irányítani.
Egyébként az elektronika immár fokozottan megjelenik a kozmetikában is: a Procter & Gamble kütyüjével lehet a bőrt vizsgálni, egy másik állítólag javítani tudja a haj minőségét, míg a L'Oreal újdonsága méri, hogyan bontja le szervezetünk a táplálékot, majd tanácsot is ad, hogy táplálkozzunk egészségesebben...
(Forrás: Wired)