A tudományos célból végzett kísérletnél az útsáv kezdő részén helyeztek el felragasztott szalagot, amely azután balra, a forgalommal szembe kanyarodott. A Tesla a kocsi helyzetének meghatározásánál csak a nyomvonalat figyelő kamerára támaszkodik, navigációs vagy egyéb adatokat nem kap. Így a hamis sávval a rendszert könnyen meg lehet téveszteni, és súlyos balesetek keletkezhetnek.
Már korábban kiderült, hogy a vezető nélküli autók képfelismerő rendszereit könnyen félre lehet vezetni. Amerikai kísérleteknél ezt manipulált közlekedési jelzőtáblákkal érték el: már egy kis, a táblára felragasztott címke vagy graffiti elég volt ahhoz, hogy a rendszerek például stoptáblákat sebességkorlátozó táblának minősítsenek. A kutatók a közelmúltban észlelték, hogy egyes vészfék-asszisztensek kamerái nem mindig ismertek fel színes bőrű gyalogosokat.
(Forrás: Handelsblatt)