Zenét már leginkább a Youtube-on hallgatnak a fiatalok

A 19-29 éves fiatalok 83 százalékkal használja naponta a Facebookot, saját tévéje viszont alig van a 25 év alatti korosztálynak a K&H ifjúsági indexe szerint.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szinte minden fiatalnak van érintőképernyős okostelefonja, az asztali számítógép azonban már kevésbé népszerű. Az alkalmazások közül a Facebook minden visz – többek között ez is kiderül a K&H ifjúsági indexéből, amely azt vizsgálta, hogy a 19-29 éves korosztály tagjai milyen technikai eszközökkel rendelkeznek, milyen gyakran interneteznek, és mely alkalmazásokat használják a leggyakrabban.

Órákig lógunk a közösségi médián, de üzletet még nem ott kötünk
Alig használják üzleti célokra a közösségi médiát a szakemberek, pedig rendszeresen a Facebookon lógnak, ahol gyakran kapnak kérdéseket és megrendeléseket is - derül ki a Mapei Kft. felméréséből, melynek során 150 építőipari szakembert kérdeztek meg a közösségi média használati szokásaikról.
A fiatalok 94 százalékának van érintőképernyős okostelefonja, és 54 százalékuk rendelkezik saját laptoppal vagy notebookkal is. Viszont mindössze 32 százalékuknak van asztali számítógépe, táblagépe pedig csak minden negyedik fiatalnak van. Jelentős eltérés látható a vizsgált korcsoportban azonban a tévék szempontjából: a 19-24 évesek mindössze a 31 százalékának van saját LCD vagy plazmatévéje, a 25-29 évesek viszont közel fele, 49 százaléka rendelkezik ezzel.  Az okosórák, játékkonzolok és elektronikus könyvolvasók nem igazán népszerűek a fiatalok körében: az érintettek mindössze 6-13 százalékának van ilyen eszköze.

A különböző eszközökkel a fiatalok 83 százaléka szinte napi rendszerességgel használja a Facebookot. A nőknél és a diákoknál még magasabb, 88 és 93 százalékos a Facebook-hányados. A 19-29 éves korosztály tagjainál tehát abszolút a Facebook a legnépszerűbb alkalmazás, ezt mutatja az is, hogy még a viszonylag keveset internetező fiataloknak is a 68 százaléka minden egyes nap használja, ezen túl azonban rendszeresen szinte semmit.

Spotify helyett Youtube

Az alkalmazások rangsorában a YouTube a második, a videómegosztót a fiatalok 39 százaléka használja napi szinten zenehallgatásra, 14 százalékuk pedig egyéb videók megnézésére. Ennek ellenére a korosztály tagjainak mindössze 10 százaléka nézi naponta a YouTube vloggerek csatornáit, 18 százalék pedig hetente többször.

Az Instagram rendszeres használata inkább a fiatalabbakra jellemző (32% vs. idősebbek 16%), összességében a fiatalok 25 százaléka nyitja meg az alkalmazást naponta. Ezzel szemben a Vibert az idősebbek használják rendszeresebben: a 25-29 évesek 19 százaléka naponta megnézi az alkalmazást, míg a fiatalabbaknál ez az arány mindössze 7 százalékos. A Spotify, a Pinterest, a Twitter, a Netflix és a Coub alkalmazások kevésbé népszerűek: mindössze a fiatalok 2-5 százaléka használja őket napi rendszerességgel.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo