Mosáshoz való vegyi árura 12 milliárd forintot költöttek a háztartások fél év alatt

A mosáshoz szükséges háztartási vegyi áruk 25 milliárd forintos piacának további szűkülését jelzik a háztartások idei első félévi fogyasztásának adatai. Így összegezhetők a GfK Piackutató Intézet ConsumerScan eredményei, amelyeket a 3,8 millió magyar háztartást reprezentáló 2000 háztartás heti vásárlási naplói alapján tárnak fel.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A kategória legnagyobb forgalmú terméke a mosószer, amelyből a fogyasztás tavalyelőtt még elérte a 66 ezer tonnát, majd múlt évben hat százalékkal csökkent, idén az első félévben pedig közel 28 ezer tonna. Értékben két éve mintegy 18 milliárd forint után tavaly 4 százalék növekedés következett, majd ebben az évben január–júniusban 9,0 milliárd forint.
Közben a fogyasztás egyre inkább az általános mosószerekre koncentrálódik. Ezekre ugyanis 1998-ban még mennyiségben 94 százalék jutott, a speciális mosószerekre pedig 6 százalék, idén azonban már 99:1 százalék az arány.

Az öblítők 4 milliárd forintot meghaladó piacán stagnálás, vagy a fogyasztás némi növekedése várható. A két évvel ezelőtti fogyasztás tavaly 4 százalékkal csökkent. Ebben az évben pedig az első félévi fogyasztás alapján az egész évi mennyiség várhatóan a tavalyi és tavalyelőtti közé fog esni.
Az értékben mért fogyasztás azonban nem csökkent. Ugyanis a tavalyelőtti, forintban mért fogyasztás múlt évben 5 százalékkal nőtt, és az idei első félév további növekedést jelez.

Hasonló a helyzet a vízlágyító 1 milliárd forintnál nagyobb piacán. Mennyiségben a fogyasztás 1998 után 7 százalékkal csökkent 1999-ben.

A 2000 I.-VI. hónapi adatok alapján a teljes évi fogyasztás várhatóan meghaladja a tavalyit, de nem éri el a két évvel korábbit.
Érték szerint ugyanebben az időszakban tavaly 9 százalékos a növekedés, az idei első félév pedig stagnálást vagy némi növekedést jelez előre.

Visszaesést mutatnak a fehérítő adatai az 1 milliárd forintnál kisebb piacon. Mennyiségben 1998 után 18 százalékos csökkenés következik, és a 2000 első felében mért adatok a trend erősödését jelzik előre.
Ugyanebben az időszakban érték szerint 16 százalékos tavalyi csökkenés után idén még nagyobb arányú mínusz várható.

A színkímélő adalékanyagokból mennyiségben tavaly 6 százalékkal csökkent a fogyasztás, és ennek mértéke az idei első fél év alapján még nagyobb lesz.
Értékben 1 milliárd forintnál kisebb ez a piac. A tavalyi 12 százalékos növekedéssel szemben idén stagnálás vagy csak kisebb mértékű plusz várható.

Ezen a termékcsoporton belül egyre növekszik az előmosók fogyasztása, míg az áztatóké csökken. Mennyiségben 2000 első félévében 58 százalék az előbbiek, 42 százalék az utóbbiak részesedése. Értékben 71-29 százalék, szintén az előmosók javára.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo