Levelet írtak a kormánynak és Karácsony Gergelynek – segítséget kérnek a taxisoknak

A taxis szakma számára levélben kért a koronavírus-járvány okozta válsághelyzet hosszú távú enyhítését célzó intézkedéseket a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara Dr. Palkovics László innovációs és technológiai minisztertől és Karácsony Gergely főpolgármestertől.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az idei évben a személytaxi-szolgáltatók súlyos bevételkiesést és veszteségeket szenvedtek el a COVID-19 világjárvány közvetlen és közvetett hatásai miatt. Ennek pontos mértéke jelenleg még csak becsülhető, de kétségtelen, hogy ehhez hasonló, a személytaxis vállalkozások tényleges tevékenységének felfüggesztéséhez vagy akár megszűnéséhez vezető eseményre az elmúlt évtizedekben nem volt példa. Annak érdekében, hogy ezek a veszteségek mérsékelhetők legyenek, és a remélt újrakezdés során lehetőség szerint mielőbb helyreállhasson a szolgáltatás megszokott működése, valamennyi, az ágazatra befolyással bíró szereplő támogató együttműködése szükséges.

Kép:Wikimedia

A BKIK az Országos Taxis Szövetséggel közösen ezért azonosította azokat a legfontosabb intézkedéseket, amelyek rövid- és hosszú távon hatékonyan enyhíthetik a taxis szakma a koronavírus-járvány második hullámában tapasztalható válsághelyzetét.

A BKIK javaslatai a kormány számára:

  • A hatályos szabályozás alapján személytaxi-szolgáltatás csak tíz évnél fiatalabb személygépkocsival végezhető. A jelenlegi pandémiás helyzet és a taxis ágazat ebből eredő, immár több hónapja húzódó és várhatóan még hosszabb ideig tartó bevételkiesése ugyanakkor jelentősen megnehezíti azt, hogy az autócseréhez szükséges forrásokat a vállalkozások elő tudják teremteni. Erre tekintettel a BKIK javasolja, hogy a vonatkozó jogszabály módosításával minden, a járványhelyzet tavaszi kezdetén már engedéllyel rendelkező és forgalomban lévő taxigépjármű esetében a tíz éves használati lehetőséget egy évvel emeljék meg, valamint a pandémia további elhúzódása esetén annak időszakával a használati időt tovább hosszabbítsák.
  • A BKIK örömmel tapasztalta, hogy a fenti nehézségek dacára a személytaxi-szolgáltatók a pandémia első hullámában az Innovációs és Technológiai Minisztérium és az Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft.  pályázatának keretén belül rövid idő alatt kimerítették az elektromos gépjárművek beszerzése vonatkozó keretet. A BKIK új keret megnyitását indítványozza legkésőbb 2021. év elején a személytaxi-szolgáltatás céljából használandó elektromos autók beszerzésének támogatására, amely a fenti előnyök mellett arra is lehetőséget biztosítana, hogy a pandémiás helyzet alatt költséghatékonyan lehessen ezeket a gépkocsikat üzemeltetni, illetve a pandémia elmúltával a személytaxi-ágazat a remélt fellendülésnek már egy jelentősen megújult, modernebb és környezetkímélő gépjárműparkkal kezdhessen neki.
A BKIK javaslatai a főváros számára:
  • A szervezet üdvözli a főváros azon kezdeményezését, hogy a jövőre nézve kedvezményt biztosítson a drosztdíjból. Ugyanakkor a 2020 márciusa óta eltelt időszak jelentős részében (különösen a kijárási korlátozások miatt) a taxiállomások használata gyakorlati szempontból nem volt értelmezhető. A 2020. évi, valamint a további veszteségek mérséklése érdekében a BKIK javasolja 2020 márciusa és 2021. vége között valamennyi személytaxi-szolgáltató részére egységesen, teljes egészében a drosztdíj elengedését, illetve annak 2020 márciusig visszamenőleg a megtérítést.
  • A BKIK értelmezésében a válsághelyzet a taxis ágazat tekintetében elsősorban (jellemzően a turizmus visszaeséséből eredő) kereslethiánynak tudható be, így annak enyhítése érdekében fontos a pótlólagos kereslet megteremtésének biztosítása, különös tekintettel arra is, hogy a személytaxi-szolgáltatás – jellegéből eredően – jóval biztonságosabb közlekedési formának minősül, különösen a vírus által fokozottan veszélyeztetett idősebb korosztály számára.
Emellett javasolják, hogy a főváros taxiutalványok széles körű, célzott juttatásával ösztönözze a taxiszolgáltatás igénybevételét, amelynek kidolgozásához felajánlja segítő közreműködését.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo