Kitolódik az ásványvízszezon augusztus végéig

Az ásványvízszezon idén a szokásosnál várhatóan tovább tart, és augusztus végéig húzódik. Igaz, hogy a fogyasztás ugrásszerű emelkedése is eltolódott, és a szokásos május helyett csak június elején kezdődött – mondja Barkász Anikó, az Apenta Ásványvíz és Üdítőital Kft. marketingvezetője az időjárási előrejelzések alapján. – A háromféle szénsavas változat közül nyáron a forgalom leginkább a csendesből és enyhéből emelkedik. Ezeket kedvelik inkább ugyanis az alkalmi fogyasztók.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az ásványvíz fogyasztásának évek óta jellemző gyors növekedési üteme idén bizonyára lelassul, mivel rendkívül magasak a bázisadatok a tavalyi forró nyár miatt. Amíg ugyanis a múlt évben jó 40 százalékkal több ásványvíz fogyott tavalyelőtthöz képest, addig idén a növekedés mutatója legfeljebb 15-20 százalékot ér el.

A június–augusztusi kereslet a szokásosnál sokkal jobban megnő a félliteres eldobható műanyag palack iránt, mivel a szomjúság gyors kielégítésére alkalmas. A gyakoribb ivás következménye az is, hogy az értékesítési csatornák közül a kiskereskedelem igénye sokkal nagyobb ütemben nő, mint a vendéglátásé.

A nyaralóhelyek közül a Balaton, Velencei-tó és Tisza-tó környékére szállít nyáron különösen sok ásványvizet és szénsavas üdítőitalt az Apenta. Bár a cég tapasztalatai szerint a balatoni szezon most már egy hónaposra rövidült.

A nagyobb kereslet érdekes módon nem az árak növekedésével jár együtt, hanem a csökkenésével. Ennek az ellentmondásnak az okát Barkász Anikó abban látja, hogy a boltláncok májustól kezdve szívesen adják az ásványvizeket olcsóbb, akciós áron. Ezzel ugyanis vonzzák a vevőket, és így igyekeznek versenyelőnyre szert tenni más kereskedelmi vállalatokkal szemben.

A gyakoribb akciók mellett a kereskedelmi márkás ásványvizek terjedése is befolyásolja az árakat. A kereskedelmi márkás ásványvizek piaci részesedése napjainkra meghaladta a 10 százalékot.

Ahogyan az utóbbi években az ásványvizek árának emelkedése még az infláció mértékét sem érte el, úgy a helyzet valószínűleg még jó ideig nem változik. Barkász Anikó úgy látja a piacot, hogy ebben a termékkategóriában körülbelül három év múlva alakulnak ki azok az erős prémium márkák. Akkorra várhatóan még jobban elterjed az egészséges életmód, és javul az ásványvíz pozíciója a fogyasztásban.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo